וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להפגנות: צפון הגולן הוכרז כשטח צבאי סגור

יהושע בריינר וניר יהב

20.5.2011 / 11:45

בצל הקריאות ברשתות החברתיות ל"יום זעם" נוסף בגבול הצפון הכריז אלוף פיקוד הצפון על יישובי צפון רמת הגולן כעל שטח צבאי סגור. "לא נאפשר שההפגנות יהפכו לקבועות"

אלוף פיקוד הצפון, גדי אייזנקוט, הכריז היום (שישי) על יישובי צפון רמת הגולן בכללם הכפר מג'דל שמס כעל שטח צבאי סגור. זאת מחשש שפליטים פלסטינים אזרחי סוריה ינסו לחצות את הגבול באזור כפי שקרה ביום הנכבה שצוין ביום ראשון השבוע. תוקף הצו שהוציא אלוף אייזנקוט חל משעות הבוקר היום ועד לחצות. על פי הצו, רק תושבי האזור יורשו לצאת ולהיכנס לשטח האסור לכניסה.

כוחות גדולים של צה"ל מוצבים באזור הגבול הסורי במטרה למנוע כניסה של מפגינים. כמו כן, בצבא נערכים לאפשרות שפלסטינים ברצועת עזה ובגדה המערבית יערכו הפגנות דומות וכן לאפשרות שגם אלו ינסו לחצות את גדר המערכת וייכנסו לשטח ישראל.

כאמור, כוחות הביטחון נערכים במספר גזרות לאורך הגבולות עם סוריה ולבנון, כאשר מירב תשומת הלב מופנה למעבר קונייטרה ובאזור מג'דל שמס. גם משטרת ירושלים העלתה כוננות בעיר העתיקה ובכפרים שבמזרח העיר מחשש שיפרצו מהומות בתום תפילות יום השישי.

בתוך כך, ישנן התארגנויות בפייסבוק עליהם חתומים כמה מאות פלסטינים סורים המתכוונים להגיע למקום ובצה"ל הצטיידו גם באמצעים לפיזור הפגנות. בצה"ל מבהירים כי לא יאפשרו בשום אופן חזרה על אירועי יום ראשון ולא יאפשרו מצב בו ההפגנות בגבולות ישראל יהפכו לקבועות. "אסור שהגבול הצפוני יהפוך לבילעין ולניעלין", אומרים גורמים בצה"ל.

כוחות צה"ל מול חדירת עשרות סורים אל שטח ישראל, מאי 2011. יובל בן אבו, ג'יליס
עשרות פלסטינים חוצים את הגבול מסוריה לעבר מג'דל שמס בתחילת השבוע/ג'יליס, יובל בן אבו

גם בגדה קוראים מארגני ההפגנות לפלסטינים דרך דף הפייסבוק להשתתף היום בהפגנות נגד ישראל: "קואליציית צעירי האינתיפאדה הפלסטינים השלישית - באדמות הפלסטיניות הכבושות. האם אתם ערוכים ליום שישי, יום הגיוס הכללי? לפני שתניחו את ראשכם על הכר, זכרו שירושלים בסכנה" נכתב. "זכרו את מראה פניהם של הקופים אשר מזהמים את כבודה. זכרו את דמו של השהיד מילאד עייאש (הפלסטיני שנהרג מאש צה"ל לפני שבוע בסילוואן), זכרו את הדם של חללי זכות השיבה והשחרור".

אתמול פנו המארגנים לפלסטינים ושאלו אותם: "לבני המהפכה האדירים: מחר הוא המועד. אילו הפתעות הכנתם למחר?". גולשת בשם ג'יהאן מחמוד כתבה בתגובה: "אנחנו ממתינים לפיגועי התאבדות כנקמה". גולש אחר ענה: "אני הולך לפוצץ את 'שישי הצונאמי' בחברון מחר". עוד גולש הבהיר כי הוא וחבריו "מוכנים להצית מחר את ישראל". גולש אחר סיכם: "מהפכה מהפכה עממית!".

עדכון ראשון: 8:45

לפניות לכתבים:
joshjosh@walla.com
nir_yah@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully