וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בקוסם שקפץ מגובה 25 מטרים ונחת בחיים

20.5.2011 / 0:03

הקוסם חזי דין עמד במשך 35 שעות בגובה 25 מטרים על משטח בקוטר 35 ס"מ, בסופן קפץ על ערימת ארגזי קרטון, שבר את שיא העולם וסיכם: אין דבר העומד בפני הרצון

דניאל בוק

במשך 35 שעות ישב שלום מזרחי בשיפולי כיכר רבין בתל אביב וצפה בדאגה כיצד בנו, הקוסם חזי דין, מנסה לשבור את שיאו של קוסם אחר – דיוויד בליין, בעמידה רצופה על עמוד בגובה 25 מטרים, שבכותרתו משטח בקוטר 35 סנטימטרים בלבד. האב, בדומה לבנו, נראה בשעות הצהריים המאוחרות אתמול (חמישי), מספר שעות לפי שבירת השיא, תשוש מהחוויה. "אני שומר עליו, לא עצמתי עין לדקה", הסביר. רק השעות הערב המאוחרות הוא נרגע - בנו קפץ ללא שום אמצעי בטיחות אל עבר הקרקע, נחת בשלום על ערימת ארגזי קרטון ושבר את שיא העולם.

במהלך היממה וחצי שדין ניצב בגאון מעל הכיכר, עוברי אורח רבים וכן בני משפחה וחברים הגיעו להעניק לו מעט עידוד ותמיכה. "רוב הסקרנים התעניינו בפרטים הטכניים", מספר דודו חזות מהפקת האירוע, "איך הוא עושה צרכים, מה הוא אוכל, אלו השאלות הנפוצות". גם מופע צד כזה חושף את ההתנהלות הישראלית, טוען חזות, בעוד שחלק מהצופים צעקו לדין מילות עידוד, חלק אחר לא הבין מדוע הוא עושה זאת.

דין צלח את הקור ורוחות הלילה ואת השמש הקופחת של היום, כשהוא ניזון מדי כמה שעות במים מסוכרים, בכדי להעניק לו מעט אנרגיה. לפנות בוקר נרשם משבר חמור במצב רוחו של הקוסם שכבר בילה בעבר בתוך גוש של קרח, נחלץ מארון מלא מים והשתחרר מכבלים בעודו תלוי בין מגדלי עזריאלי. הרוחות היכו בו והשעות שחלפו נתנו את אותותיהן על ערנות הקוסם. האב מספר שבשעה 3:00 לערך הגיע הזמר אייל גולן לכיכר והעניק זריקת מרץ לבנו. "הוא כבר כמעט איבד שיווי משקל, כמעט נרדם, אבל כנראה בזכות התפילות שלי אייל גולן נשלח לכאן מלמעלה".

את אליל הזמר המזרחי העלה צוות ההפקה לשמיים בעזרת המנוף המוצב במקום וגולן ודין שוחחו מעט. "הם צחקו במרומים, והוא התעורר לגמרי, אייל מילא לו את המצברים", סיפר מזרחי. מה התעלול הבא של הבן, נשאל האב, "אני לא יודע מה הדבר הבא, אבל אני יודע מה יהיה המופע האחרון", הוא אומר. אולם לפשר המופע האחרון סרב האב להשיב. "כמו שחזי תמיד שואל – לשמור סוד אתה יודע?", השיב האב בשאלה, "כך גם אני".

(עדכון ראשון: 22:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully