וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רן ארז: "שר החינוך מתקפל בפני פקידי האוצר"

19.5.2011 / 12:47

על רקע כישלון המשא ומתן על יישום רפורמת "עוז לתמורה", תוקף יו"ר ארגון המורים את שר החינוך על התפשרותו מול האוצר. "שר החינוך אינו מעוניין להשקיע במורים לטווח ארוך"

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, יוצא הבוקר (חמישי) במתקפה חסרת תקדים נגד שר החינוך, גדעון סער. ארז תקף את סער בעקבות כישלון המשא ומתן על רפורמת "עוז לתמורה" שנמשך כשנתיים, זלזול האוצר, לדבריו, במו"מ וכניעתו של שר החינוך לפקידי האוצר ושיקולים פוליטיים צרים.רפורמת "עוז לתמורה" תימחק, ככל הנראה, מדפי ההיסטוריה בעוד שעות אחדות, ולקראת שנת הלימודים הבאה ארגון המורים צפוי להפעיל כל תותח כבד שברשותו, שיבושים ושביתות, על מנת לפעול לשיפור מהותי בשכרם של המורים.

"שר החינוך אינו מעוניין להשקיע במורים לטווח ארוך", קובע ארז. "למה להשקיע במשהו שאת פרותיו לא יזכה לקצור בשנות הקדנציה שנשארו לו בתור שר חינוך ? חינוך מבחינתם, זה לא כמו היי טק, השקעה לטווח ארוך לא משתלמת", אמר ארז. בעוד מספר שעות יתכנסו נציגי האוצר וארגון המורים לישיבת מו"מ מכריעה על יישום רפורמת "אופק חדש", במסגרתה נכללת גם "עוז לתמורה". בתום שנתיים של מו"מ מקרטע, רן ארז אומר כי הוא חדל מלצפות להתפתחויות חיוביות בנושא.

עוד טוען ארז כי שר החינוך ומנכ"ל המשרד, ד"ר שמשון שושני מתעניינים רק בהישגים. "מה שחשוב להם זה עלייה של 1.2% באחוז הזכאים לבגרות ותנודה של 2 מקומות למעלה במבחני הפיז"ה", אמר ארז. "גם השר וגם המנכ"ל רוצים את רפורמת 'עוז לתמורה' אבל אין ביכולתם להשפיע על משרד האוצר. כמובן ששר החינוך לא מסוגל לעמוד מול הציבור בפה מלא ולהודות: 'אני חלש. אני לא מסוגל להשפיע על פקידי האוצר'". לפי ארז, "אותם פקידים כבר הראו לנו שמגזרים חלשים לא מעניינים אותם. לא חולים בפרוזדורים ובטח לא כיתות בתי ספר עם מורה שלא מסוגל להשתלט על 40 תלמידים".

בכירים במשרד החינוך: "ארז קיבל רגליים קרות"

"בשנים 2008-2011 רק ישבנו ודיברנו. הרפורמה שהארגון גיבש, בדעה אחידה עם ציבור המורים עומדת להיגנז", אומר ארז, "החל מיום ראשון הקרוב אנחנו נדרוש את תוספת השכר שמגיעה לנו במסגרת הסכם קיבוצי ולא במסגרת רפורמה. אנחנו נפעל כאיגוד מקצועי ונגיע להישגים טובים יותר מהעובדים הסוציאליים, הפרקליטים והרופאים".

רפורמת "עוז לתמורה", כפי שהוצגה על ידי שר החינוך בחודש דצמבר האחרון קובעת כי משרד האוצר יעלה את שכר המורים בשיעור כולל של למעלה מ50%. המורים בתמורה, התחייבו לעבור לשבוע עבודה בן 40 שעות, במקום 24 כיום. מחלוקת נושא התשלום על תוספות הותק למורים, היא שהעלתה את המו"מ על שרטון בחודשים האחרונים.

דרישת ארגון המורים היסודית במסגרת הרפורמה הינה לתוספת בשיעור כולל של 114% למורה בעל ותק של 36 שנה. בתוך מסגרת זו, שכרו של המורה יוגדל בכל שנה על פי מפתחות של דרג וותק. שכרו ההתחלתי ישודרג לרמה של 6,000 שקלים ברוטו כבר בשנה הראשונה לעבודה, ובתום תקופה של 36 שנים יגיע ליותר מ-12,000 שקלים ברוטו. משרד האוצר, לטענת ארז, מבקש לצמצם את העלות הכוללת של תוספת הוותק מ-114% ל-43%. משמעות הדבר, היא שמורה בעל וותק של 36 שנה במערכת החינוך יזכה לשכר של פחות מ-9,000 שקלים ברוטו.

בכירים במשרד החינוך אמרו כי "מצער שעוד לפני הפגישה שנועדה לגשר על הפערים, ארז החליט לצאת במתקפה. הדבר מראה כי הוא קיבל 'רגליים קרות' והחליט לא ללכת לרפורמה". עוד נמסר כי "ארז מחמיץ עוד הזדמנות, כפי שהחמיץ את כל ההזדמנויות בעבר, ומחמיץ 3.5 מיליארד שקלים שמשרד האוצר היה מוכן - ועדיין מוכן - להקצות לטובת הרפורמה, שרובם מיועדים להעלאת שכר המורים בכ-50%".

ממשרד האוצר טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully