וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס-קאהן התפטר מקרן המטבע הבינלאומית

19.5.2011 / 8:31

בעקבות החשד שאנס חדרנית בחדר המלון בו שהה בניו יורק והמעצר המתוקשר שלו, הודיע דומיניק שטראוס-קאהן על התפטרותו מתפקיד יו"ר קרן המטבע. עם זאת, הוא מכחיש האישומים נגדו

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

דומיניק שטראוס-קאהן, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית אשר נעצר בסוף השבוע בניו יורק לאחר שהואשם בתקיפה מינית וניסיון אונס, הודיע היום לדירקטוריון קרן המטבע על כוונתו להתפטר באופן מיידי. קרן המטבע הודיעה על ההתפטרות באתר האינטרנט שלה.

בהצהרה שמסר היום אמר שטראוס-קאהן כי יתפטר מתפקידו באופן מיידי, אך הכחיש את האישומים המיוחסים לו. "אני מכחיש בכל תוקף אפשרי את כל האישומים נגדי. אני מעוניין להגן על המוסד ששירתתי בכבוד ובמסירות, ובמיוחד - במיוחד - להקדיש את כל מאמצי, כל זמני וכל האנרגיה שלי להגנה על חפותי", אמר שטראוס-קאהן.

שטראוס-קאהן הורד ממטוס אייר פראנס שעמד להמריא בנמל התעופה קנדי שבניו יורק ביום שבת, לאחר שחדרנית מלון סופיטל בכיכר טיימס שבו שהה טענה כי תקף אותה מינית וניסה לאנוס אותה. ביום שני הוארך מעצרו של יו"ר קרן המטבע, אשר נחשב לאחר המועמדים הבולטים להביס את ניקולא סרקוזי בבחירות לנשיאות צרפת ב-2012, והיום הוא צפוי להתייצב לדיון בבית המשפט.

תעודת המעצר של דומיניק שטראוס-קאהן, החשוד באונס, שפרסמה משטרת ניו יורק, 18 במאי 2011. רויטרס
יקדיש את כל מאמציו להוכיח חפותו. שטראוס-קאהן/רויטרס

פרקליטיו: לשקול שוב שחרורו בערבות

עורכי דינו של שטראוס-קאהן אמרו כי יפנו היום לבית המשפט על מנת לבקש כי ישקול מחדש את שחרורו בערבות. לאחר שבית המשפט דחה ביום שני את שחרורו של שטראוס-קאהן בערבות של מיליון דולר, מחשש שיברח מארה"ב, טוענים עורכי הדין כי למרשם יש תמריצים להישאר בארה"ב, בין היתר היות שאשתו אמריקאית והוא מחזיק בבית בוושינגטון. לדבריהם, שטראוס-קאהן ישהה בדירתה של בתו במנהטן ויוצמד לו צמיד מעקב אלקטרוני.

צוות עורכי הדין של שטראוס-קאהן טוען כי בידיו הוכחות לכך שלא ביצע את המעשים המיוחסים לו. בניגוד לגרסת המתלוננת, אשר טוענת כי התקיפה התרחשה בשעה 13:00 בצהריים, טוענים עורכי הדין כי שטראוס-קאהן ביצע צ'ק אאוט ועזב את המלון ב-12:28 והמשיך לארוחת צהריים במרחק של כמה רחובות בשעה 12:45 - כך על פי מסמכים שהגישה ההגנה אתמול.

לפי ההגנה, לאחר ארוחת הצהריים נסע שטראוס-קאהן לנמל התעופה קנדי לטיסה שהמראתה היתה מיועדת לשעה 16:40. הטיסה נקבעה שבוע מראש, היות ששטראוס-קאהן היה אמור לנכוח בפגישה עסקית בגרמניה, לדברי עורכי הדין.

עורכי הדין התייחסו גם לעניין הטלפון הסלולרי ששטראוס-קאהן השאיר מאחוריו במלון סופיטל, לטענת התביעה משום שנמלט ממנו בחיפזון. לדברי ההגנה, שטראוס-קאהן התקשר למלון ודיווח לו כי איבד את המכשיר, כשהיה בנמל התעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully