וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בעליות שערים: דל עלתה ב-5%

18.5.2011 / 23:32

הסחורות דחפו את וול סטריט לעליות: דל עלתה ב-5%. סודה סטרים קפצה ב-23% לשיא - שווי השוק מעל מיליארד דולר; ניו יורק טיימס זינקה ב-9%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית על רקע זינוק במחירי הסחורות, דו"חות רבעוניים חזקים מהצפוי של יצרנית המחשבים דל, ופרסום פרוטוקול ישיבתו האחרונה של הבנק הפדרלי. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.7%. מדד S&P 500 טיפס ב-0.9%; מדד נאסד"ק עלה ב-1.15. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.05% לרמה של 3.17% לאחר שבמהלך המסחר כבר ירדה לרמה של 3.09% - רמתה הנמוכה ביותר מאז דצמבר.

בכירי הבנק הפדרלי היו חלוקים בדעותיהם לגבי העיתוי הרצוי להתחיל במדיניות מוניטרית מצמצמת, לפי פרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שנערכה בשלהי חודש אפריל, ואשר הייתה הראשונה בתולדות הבנק המרכזי שבסיומה נערכה מסיבת עיתונאים עם יו"ר הבנק המרכזי.

חלק מבכירי הבנק המרכזי טענו כי ייתכן שיהיה צורך להתחיל במדיניות המצמצמת מוקדם משהוערך עד כה, ואילו אחרים הביעו דאגה כי אם הבנק הפדרלי יתחיל להעלות את הריבית בארה"ב מוקדם מדי, עלול הדבר לפגוע בהתאוששות הכלכלה הגדולה בעולם, לפי פרוטוקול הישיבה שנערכה ב-26 וב-27 באפריל, אשר פורסם היום.

חלק מבכירי הבנק המרכזי אמרו בישיבה כי יתמכו בתוכנית הרחבה כמותית (QE) שלישית רק במקרה שיחול שינוי משמעותי בתחזית הכלכלית.

עוד עולה מהפרוטוקול כי חברי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי הקדישו זמן רב לדיון לגבי אסטרטגיית היציאה מהמדיניות המוניטרית המרחיבה שבמסגרתה הותיר הבנק המרכזי את הריבית בארה"ב בשפל של 0%-0.25% והגדיל את היקף הנכסים במאזניו ליותר מ-2.7 טריליון דולר.

בכירי הבנק טענו עוד כי עצם הדיון על אסטרטגיית היציאה אינו מבשר בהכרח על כך שצמצום המדיניות המוניטרית צפוי בקרוב. למרות שלא התקבלו בישיבה החלטות כלשהן, מרבית חברי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי הביעו תמיכה בצמצום היקף הנכסים במאזניו של הבנק המרכזי שבאמצעות מכירות סדורות של נכסים.

יצרנית המחשבים האישיים דל דיווחה אמש על רווח רבעוני גבוה מתחזיות האנליסטים והעלתה את תחזית הרווח התפעולי לשנת הכספים 2012 כולה.

חברה בת של טבע בדרך לניסוי נוסף לתרופה נגד סרטן

חברת סודה סטרים פירסמה את דו"חותיה הכספיים לפיהם הרווח התפעולי ברבעון הראשון פי שניים ל-5.1 מיליון יורו.

אלביט מערכות זכתה בחוזה בהיקף של 20 מיליון דולר באסיה ותיסחר לאור הודעתה על חוזה זה.

החברה הבת של טבע וכלל ביוטכנולוגיה, קיורטק, שפיתחה קו מוצרים חדשניים נגד סרטן, הודיעה כי עמדה ביעדי הניסוי הקליני בשלב השני.

חברת ביינסטורם הודיעה כי תתחיל בניסויים בבני אדם בתוך ימים ספורים, לאחר שקיבלה אישור סופי להתחיל ביצוע ניסויים קלינים בחולי ניוון שרירים באמצעות תאי גזע בוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully