וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נספח צה"ל ברוסיה גורש לאחר שנחשד בריגול

יהושע בריינר

17.5.2011 / 0:01

נספח צה"ל ברוסיה, ואדים ליידרמן, גורש חזרה לארץ לאחר שנחקר על ידי הרשויות במדינה בחשד שאסף מידע עבור ישראל. כשהגיע לארץ נחקר ליידרמן ע"י השב"כ ונמצא דובר אמת

תקרית דיפלומטית מביכה: נספח צה"ל ברוסיה, ואדים ליידרמן, נעצר במוסקבה וגורש חזרה לארץ בחשד שאסף מידע עבור ישראל, כך נודע אמש (רביעי).בהודעת משרד הביטחון נמסר כי גורמי מודיעין רוסים עצרו אותו בחשד שהוא אוסף מידע מסווג עבור ישראל, ולאחר תשאול, גירשו אותו חזרה לארץ.

ליידרמן, קצין חיל האוויר בדרגת אלוף-משנה, עוכב לחקירה בסוף השבוע שעבר במהלך פגישה שקיים בבית קפה בבירת רוסיה. הוא תושאל על ידי הרשויות הרוסיות וגורש עוד באותו היום בשל חסינותו הדיפלומטית. מאז נחיתתו ועד הימים האחרונים תושאל על ידי גורמי ביטחון בישראל, בין היתר על ידי הממונה על הביטחון ביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) וכן גורמי שב"כ שמצאו שאין יסוד לטענות, זאת לאחר בדיקת פוליגרף מוצלחת שעבר.

גורמים בכירים במערכת הביטחון אמרו לוואלה! חדשות כי "אין לקצין או לישראל שום קשר לפרשת ריגול כלשהי הקשורה לרוסיה והטענות נגד הקצין מופרכות". שליחותו של ליידרמן אמורה הייתה להסתיים בעוד כחודשיים.

ישראל מקיימת קשרים דיפלומטיים ענפים עם רוסיה, המפתחת במקביל קשרים צבאיים עם מדינות במזרח התיכון, בהן סוריה, ובירושלים מנסים ללחוץ עליה שלא למכור לדמשק מערכות להגנה אווירית. יצוין כי הנספח הצבאי מייצג בין היתר במוסקבה את התעשיות הצבאית בישראל, המייצאות נשק לרוסיה - ומשמש במקביל כיועץ לענייני ביטחון של שגרירות ישראל.

לפנייה לכתב: joshjosh@walla.com

(עידכון ראשון: 20:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully