וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי קצב: "אופטימיים, אך הדרך עוד ארוכה"

רמי שני

18.5.2011 / 17:57

מקורביו של הנשיא לשעבר שהורשע באונס בירכו על החלטת בית המשפט לדחות את מועד כניסתו לבית הכלא. "אנו מקווים שביהמ"ש יוציא את האמת לאור", אמר אחיו של הנשיא לשעבר

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

מקורביו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, קיבלו הערב (רביעי) בסיפוק רב את החלטת בית המשפט העליון לדחות את תחילת ריצוי שבע שנות המאסר שנגזרו עליו, עד להכרעה בערעור שהגיש. ליאור קצב, אחיו של הנשיא לשעבר, אמר כי הוא "מקווה שבית המשפט העליון יוציא את האמת לאור. זה יום גורלי וחשוב אבל זה לא סוף פסוק והדרך עוד ארוכה". מקורבים נוספים לקצב מסרו לוואלה! חדשות כי הם "אופטימיים אך זהירים".

גם תושבי קריית מלאכי, עיר מגוריו של הנשיא לשעבר, הביעו סיפוק מההחלטה: "הוא לא צריך להיכנס לכלא, עשו לו עוול וצריך לסגור את התיק", אמר אחד מתושבי קריית מלאכי שבא לחזק את קצב ומשפחתו. "צריך כבר לסגור את התיק הזה. האיש הזה תרם רבות לקריית מלאכי ולמדינה ואני חושב שהוא ייצא זכאי", הוסיף.

לדעה זו הצטרפו גם שכניו של הנשיא לשעבר. "אני חושבת שהוא בכלל לא ייכנס לכלא. כולם יראו בסופו של דבר שהוא צודק. אני אשמח מאוד אם הוא לא יילך לכלא", אמרה אחת השכנות. בתה הוסיפה שככל הנראה המתלוננות שהביאו לכך שקצב יורשע, "תפרו" לו תיק. "הצעירים פה בקריית מלאכי חושבים שהבחורה מנוולת, שהיא התחילה אתו בשביל הכסף. היא סחטה אותו, והוא לא ידע איך לצאת מזה", אמרה. תושב נוסף הסביר שקצב אינו אשם: "הוא איש משפחה. עובדה שאשתו מאמינה לו באמונה שלמה. כל המשפחה מאמינה בו".

העליון: "טענות ההגנה בערעור - לא משוללות יסוד"

בית המשפט העליון החליט בצהריים לעכב את כניסתו של הנשיא לשעבר לכלא עד להכרעה בערעורו. השופט יורם דנציגר ציין כי יש לבחון מחדש את החלטות בית המשפט המחוזי בנוגע להרשעת קצב, באישומים בדבר האונס של א' ממשרד התיירות - בשל טענות ההגנה השונות. השופט הסביר כי בכל הנוגע לאישומי האונס, הטענות שהעלה קצב בערעור "אינן משוללות יסוד". מנגד, הוסיף השופט דנציגר, כי הסיכוי של קצב לזיכוי בעבירות האחרות אינו גבוה.

בכל הקשור לאישומים באונס, כתב השופט דנציגר, כי לא ניתן לומר כי סיכויי הערעור של קצב משוללים יסוד והוסיף כי לא ניתן להתעלם מהעובדה שקצב לא נעצר והסתובב חופשי ללא כל תנאים מגבילים לאורך כל תקופת משפטו, וכי גם בכך יש להתחשב. השופט הוסיף כי עיקרון השוויון לפי החוק קובע כי אין להעניק לקצב עדיפות על פני נאשמים אחרים רק בשל עובדת היותו נשיא לשעבר. עם זאת, נאמר כי לא ראוי לגרוע מזכויותיו רק בשל התפקיד הרם שאותו מילא בשעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully