וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי א' ממשרד התיירות: "הופתענו והתאכזבנו"

המתלוננות נגד הנשיא לשעבר משה קצב הביעו אכזבה מהחלטת ביהמ"ש העליון לדחות את ריצוי עונשו של קצב, שהורשע בשורה של עבירות מין, עד לסיום הדיון בערעורו. "זהו מסר גרוע לקורבנות"

המתלוננות במשפטו של הנשיא לשעבר משה קצב וכן ארגונים למען נפגעות תקיפה מינית, הביעו אכזבה מהחלטת בית המשפט העליון לדחות את כניסתו של קצב לכלא עד ההחלטה בערעורו. ירון ארמוזה, מקורבה של א' ממשרד התיירות, ומי שהעיד לטובתה במשפט, אמר לוואלה! חדשות כי "זה היה לא צפוי ומאכזב. בית המשפט שלח מסר גרוע לכל קורבנות התקיפה המינית. בעניין של קצב, בית המשפט שלח מסר כפול ואמר שדינה של אישיות ציבורית שונה מדינו של אדם רגיל".

גם עו"ד דניאל סרור, פרקליטה של א' ממשרד התיירות, התייחס להחלטת בית המשפט העליון לדחות את תחילת ריצוי עונשו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב ואמר כי מדובר בהחלטה מפתיעה נוכח הכרעת הדין החד משמעית של כל שופטי ביהמ"ש המחוזי פה אחד ונוכח ההלכה המושרשת היטב של ביהמ"ש העליון עצמו, לפיה אין דוחים ביצוע גזר דין של מאסר ממושך. "יחד עם זאת, חשוב להדגיש, כי בסופו של דבר המדובר בעיכוב ביצוע בלבד, דהיינו דחיית הקץ ותו לא, שהרי בית המשפט העליון עצמו הדגיש כי אין בהחלטתו 'משום קביעת ממצא שיפוטי כלשהו'".

למרות הדחייה, עו"ד סרור בטוח כי בית המשפט העליון יאשר בסופו של דבר את הרשעתו של קצב שלדבריו הוגדר בהכרעת הדין כעבריין מין כלפי מספר נשים. "אין בלבנו ספק, כי בסופו של דבר ירצה מר קצב עונש מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח, כיאה לעבריין מין. ולבסוף, נשגב מבינתנו מדוע הוחל עיכוב הביצוע גם על הפיצוי הכספי שנפסק לטובת המתלוננות, למרות שבקשת העיכוב שהגיש מר קצב התייחסה למאסר בלבד ולא על תשלום הפיצוי".

"ש סיכוי לזיכוי בחלק מהעבירות"

באיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית הביעו אכזבה מההחלטה. "החלטת בית המשפט להקל עם עבריין מין שהורשע ולדחות את ביצוע העונש מעבירה מסר חמור לציבור. העובדה שמשה קצב היה נשיא המדינה, אין בה כדי להקל על עונשו, ההיפך הוא הנכון: דווקא בשל היותו נשיא לשעבר ומפאת כבודו, ראוי היה שבית המשפט ינהג בו במידת החומרה הראויה ולא יעכב את כניסתו לכלא לריצוי העונש שנגזר עליו".

דורית אברמוביץ', שריכזה את קמפיין ארגוני הנשים להעמדתו לדין של הנשיא לשעבר, התייחסה אף היא להכרעה ואמרה כי "בית המשפט העליון הותיר היום את ציבור נפגעות התקיפה המינית בישראל ללא תקווה. על אף הכרעת הדין שהתקבלה פה אחד בבית המשפט המחוזי וכל כולה הביעה אמון מלא בנפגעותיו של קצב, העביר היום בית המשפט העליון מסר הפוך לנפגעות התקיפה המינית, כי בישראל יש פער בין חוק לבין צדק, וכי נפגעות תקיפה מינית עלולות להיפגע אם יסמכו על בית המשפט לעשיית דין צדק עבורן".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) גינתה את ההחלטה ואמרה כי "מדובר בהחלטה מחפירה של בג"ץ, שנותנת פרס לקצב. הסנגורים ימשכו את תהליך הערעור במשך שנים, ומי שהוגדר כאנס סדרתי ימשיך להלך חופשי. זו החלטה שפוגעת בשוויון בפני החוק".

פנחס וולף השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully