וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצה בכיר באריאל תקף סטודנטית במהלך הפגנה

18.5.2011 / 14:21

פרופ' אורציון ברתנא יצא אל הסטודנטים במרכז האוניברסיטאי בזמן שהפגינו על מחירי השכירות במעונות ותלש מידיהם את השלטים. כאשר התעמתה איתו יו"ר האגודה הוא דחף אותה בחוזקה

פרופ' אורציון ברתנא, מרצה בכיר במרכז האוניברסיטאי אריאל ודיקן המרכז לשעבר, תקף הבוקר (רביעי) בברוטאליות את יו"ר אגודת הסטודנטים, במהלך הפגנה בשטח הקמפוס.

מאות סטודנטים מהמרכז חסמו הבוקר את הגישה לקמפוס במחאה על עליית מחירי השכירות במעונות. במהלך ההפגנה, תוך שהסטודנטים מפגינים מחוץ לישיבת הסגל הבכיר, יצא ברתנא אל המפגינים, תלש מידיהם את שלטי המחאה והשליך אותם לריצפה. הדס לוי, יו"ר אגודת הסטודנטים, עמדה מול הפרופ' וביקשה להמשיך את המחאה. בתגובה למעשיה, עיקם הפרופ' את ידה ודחף אותה בחוזקה.

הדס לוי הגישה תלונה נגד הפרופ' בתחנת המשטרה אריאל וזו פתחה בחקירה. לוי סיפרה כי "הוא חסם בגופו את הגישה לאולם המרצים, תוך שהוא מנסה להשבית את המחאה באלימות על ידי תלישת השלטים מידי המפגינים. כאשר הנהלת המרכז שמעה שאני מתכוונת להגיש נגדו תלונה במשטרה, הם ביקשו ממני לחדול ממעשיי בשל הפרסום השלילי, אבל אין בכוונתי לעשות כן. מדובר בהתנהגות אלימה וברוטאלית".

דפנה רוזה, סטודנטית לתואר שני במרכז, שהייתה עדה לתקיפה הביע פליאה על התנהגותו של המרצה, "אני לא יודעת מה עבר עליו היום, לא ציפינו מדמות חינוכית כזאת להתנהג בצורה כל כך ברברית. כשהוא החל לתלוש שלטים פשוט עמדנו מזועזעים. אחרי שהוא תקף את הדס הרוחות התלהטו וחידשנו את המחאה". סטודנטים נוספים התפלאו על התנהגותו של ברתנא, שנחשב לאדם נעים הליכות ובעל יחסים מעולים עם חברי האגודה עוד מימיו כדיקן.

"המרצה הגן על עצמו"

הסטודנטים באריאל הפגינו במחאה על עלייה בשיעור של 35% במחירי השכירות במעונות ב-4 השנים האחרונות. מחירי השכירות נעים בין 600 שקלים ל-2100 שקלים ולטענת הסטודנטים כל מאמצי המו"מ מול הנהלת המרכז בנושא לא צלחו עד כה.

מהמרכז האוניברסיטאי אריאל נמסר בתגובה כי "פרופ' אורציון ברתנא יצא אל ציבור הסטודנטים בניסיון להבין את רצונם ולהרגיע את הרוחות. המפגינים לא היו מוכנים להקשיב לדבריו ולבקשותיו והמשיכו בצעקות, בהפרעה ללימודים בבניין ולכנס ואף זרקו לעברו ניירות והשפריצו עליו מים. פרופ' ברתנא, איש רוח ומשורר ידוע, הרגיש מאוים ומותקף וחסם בגופו את כניסת המפגינים לכנס. בשלב מסוים ניסתה יו"ר האגודה לפתוח את הדלת בכוח ופרופסור ברתנא הדף אותה מעל פניו".

עוד אמרו במרכז כי באמצעות כלי התקשורת התברר להם כי "יו"ר האגודה חשה שפרופסור ברתנא תקף אותה בעוד המרצה עצמו טוען שכל מה שעשה זה להגן על עצמו ולמנוע כניסה לאולם – ובוודאי שלא בצורה אלימה. הנהלת המרכז האוניברסיטאי פנתה לסטודנטית והציעה לה להגיש תלונה רשמית להנהלת המרכז האוניברסיטאי אשר תזמין את המרצה המוערך לבירור בכל מקרה. בנוסף, הציע המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון לסטודנטית שהמרצה יבוא אליה ליישר את ההדורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully