וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: שיניים נופלות ופצעים ישנים

ד"ר איל נחמיאס

25.5.2011 / 13:26

לכנעני מצב רוח ירוד, זנבו היפה של הפקינז משחיר, לגור נפלה שן טוחנת ובת ה-18 לא מפסיקה לגרד פצע ישן? אובדי עצות? אל חשש, וטרינר הבית ד"ר נחמיאס מסביר מה בדיוק לעשות

כלב כנעני. ShutterStock
צחצוח וחיטוי חניכיים עשויים למנוע בעיות/ShutterStock

לפני יומיים הופיעו כתמים שחורים מעל שיניו הקדמיות של כלב הכנעני בן ה-3 שלי ומצב רוחו ירד. אכילתו רגילה, אבל אני חש שהוא סובל. מה לעשות?

כתמים על השיניים עלולים להיות תוצאה של דלקת חניכיים מתקדמת והיווצרות של רובד חיידקי ונסיגת חניכיים. לעיתים ההפרשות של החיידקים עלולות ליצור שינויי פיגמנט על השיניים.

שינוי צבע עלול לפעמים להיות סימן למחלות כלשהן או תגובה לתרופות. לדוגמא, מחלת הכלבלבת גורמת לשינוי צבע באמייל והופעת חריצים וסדקים. שימוש בתרופות כמו דוקסילין או תרופות מקבוצת הפלואורוקווינולונים (בייטריל, מרבוציל ועוד) בגיל צעיר מאד לפני החלפת השיניים עלול לגרום לתופעה דומה.

רצוי לקחת את הכלב לבדיקת שיניים ולאבחן את המצב.
צחצוח שיניים עשוי למנוע בעיות. במצבי בעיה אפשר ורצוי לעשות שימוש בתכשירים המכילים כלורהקסידין המחטא את החניכיים ומפחית את כמות החיידקים בפה ועל החניכיים וכיס השן.

כלב פקינז. Givens, ShutterStock
גוייטר/ShutterStock, Givens

בחצי שנה האחרונה עור הגב והזנב של הפקינז שלי (זכר פרוותי בן 8) החל להשחיר, השיער נעשה דליל והפרווה כבר לא אורכת כמו בעבר ויש מעין קרחות. וטרינרית אמרה שאולי מדובר בבלוטת התריס ובמחסור ביוד. פרו פלאן סניור לא סייע. האם יש יוד כתוסף מזון? מה מומלץ לעשות?

לא התכוונו למחסור ביוד אלא אולי בהורמוני בלוטת התריס. יש קשר בין פעולת הבלוטה לתכולה של יוד ולמעשה כשיש חסר ביוד יש הגדלת בלוטה מצב הקרוי גוייטר. אך לרוב אין בעיה ובמזונות מסחריים, ובוודאי בפרו פלאן יש מספיק יוד.

כלבים רבים סובלים מתת פעילות של בלוטת התריס שגורמת לנשירת שיער, השמנה ועוד תופעות. לעיתים יש בעיות אחרות שעלולות לגרום לכך כמו פעילות יתר של בלוטת יותרת הכליה, גידולים ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גורי כלב שפיץ. ShutterStock
בגיל 5 חודשים השיניים מתחלפות/ShutterStock

מצאתי היום שן טוחנת שנפלה מפיו של הכלב בן ה-5 חודשים שלי. האם זה נורמלי שנופלות לו שיניים?

האמת שכן – בגיל הזה השיניים מתחלפות ולמעשה הן יוחלפו בשיניים הקבועות עד גיל 8 חודשים לערך. הניבים נופלים בגיל 5.5 – 6 חודשים.

כלב גולד רטריבר. ShutterStock
גירוד בלתי פוסק הוא דווקא בעיית התנהגות/ShutterStock

לכלבתי בת ה-18 יש פצע גירוד ישן שהיא לא מאפשרת לו הגלדה ולא מפסיקה לגרדו. היא ניזונה מאורז וביצה כל יום. מה לעשות?

לעיתים רבות פצעים כאלו אינם בעיית עור ראשונית אלא בעיית התנהגות או ממקור אחר. נסו לבדוק עם וטרינר את האפשרות של אלרגיה או דלקת עור לעומת בעיית התנהגות של ליקוק עצמי מוגבר עקב חרדה או סטרס מוגבר. בשניהם ניתן לטפל היטב בתרופות שונות ושנוי תזונה-לדוגמא פרו פלאן סנסיטיב לרגישות למרכיבי מזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully