וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתננים לתושבים באילת: אפשר מים?

רמי שני

18.5.2011 / 13:33

קרוב ל-100 בני אדם הסתננו הלילה לאילת ותושבים דיווחו כי הם נכנסו לעיר וביקשו סיוע. "הם סיפרו שהם היו 5 ימים במדבר בלי אוכל או מים, הבאנו להם מים ואחר כך הגשתי תלונה למשטרה"

"לפנות בוקר, ירדה אישתי לחכות להסעה לעבודה. היא סיפרה לי שיש ליד הבית חמישה סודנים מיובשים. הם סיפרו לנו שהם היו חמישה ימים במדבר בלי אוכל ובלי מים. הבאנו להם מים ואחר כך הגשתי תלונה למשטרה על כך שהם הגיעו אלינו הביתה. זה מסתננים, פעם הבאה זה יכול להיות משהו הרבה יותר גרוע", כך סיפר הבוקר (רביעי) שלום סלומון, תושב אילת.

למשטרת אילת ולעירייה הגיעו במהלך היום מספר הודעות על מסתננים שמבקשים סיוע מתושבי העיר. ככל הידוע, קרוב ל-100 מסתננים הגיעו הלילה לעיר. בעקבות זאת, פנה הבוקר ראש העיר, מאיר יצחק הלוי, לשר הביטחון במכתב דחוף וביקש ממנו לפעול למניעת חדירה של מסתננים, העלולים לסכן את תושבי העיר.

"על רקע האירוע החמור שאירע הבוקר, בו חדרו עשרות מסתננים בלתי חוקיים לעיר אילת, לשכונותיה ולבתיה, כאשר התושבים חשופים לתופעות של אלימות, אני פונה אליך ודורש לפעול בכל דרך להגן על תושבי העיר אילת", כתב ראש העיר לשר הביטחון והפציר: "אדוני, היום מדובר במסתננים שוהים בלתי חוקיים ומחר במחבלים שיישלחו על ידי התנועות האסלאמיות. אני קורא לך שוב ומפציר, אל תפקיר את תושבי עירי!".

מתחילת החודש הסתננו כ-500

על פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, מתחילת השנה נרשמו מעל 2,600 מסתננים ורק מתחילת החודש הסתננו כ-500. על רקע התופעה שהולכת ומתעצמת, כתב בשבוע שעבר ראש העירייה מכתב לראש רשות האוכלוסין וההגירה, אמנון בן עמי, וציין בפניו כי המצב הולך ומחמיר וכי נדרש להאיץ מהלך.

במהלך השנה החולפת קיבלה ממשלת ישראל שורה של החלטות בנושא הטיפול בתופעת ההסתננות לישראל, הצפויות יחד להביא לפתרון רב תחומי ומשולב, ביניהן: הקמת מכשול קרקעי, פתרונות במישור המדיני, הקמה של מרכז שהייה והפעלת האכיפה על מעסיקי שוהים בלתי חוקיים. בעניין זה ציין בן עמי, כי רשות האוכלוסין וההגירה ערוכה כבר חודשים לביצוע המשימה שהוטלה עליה - אכיפה על המעסיקים, ורק ממתינה להקמת מרכז השהייה, על מנת להתחיל באכיפה. על פי החלטת הממשלה, הקמת מרכז השהייה ותפעולו, הוטלה על המשרד לביטחון פנים ומשרד הביטחון.

ראש העירייה פנה בשבוע שעבר גם לשר הפנים, אלי ישי (ש"ס), בבקשה לקיים דיון דחוף בממשלת ישראל בנושא תופעת המסתננים והשלכותיה ההרסניות על העיר אילת. בעיר אומרים כי חדירת המסתננים היישר מהגבול אל תוך שכונות המגורים מהווה עליית מדרגה לצד ההשלכות ההרסניות של תופעת ההסתננות אל העיר אילת.

מארגוני הסיוע לפליטים - רופאים לזכויות אדם, א.ס.ף ומוקד סיוע לעובדים זרים נמסר כי "מחריד לגלות שאפילו כשפליטים מגיעים חבולים, פצועים ומתחננים למים, ראש עיריית אילת לא זונח את מסע ההסתה וההפחדה, וממשיך להציג אותם כאויבים וכטרוריסטים, בלי כל קשר למציאות. הבעיה האמיתית היא שמגיעים לישראל מבקשי מקלט שנמצאים במצוקה קשה, לעתים במצב רפואי לא קל, ומחובתה של מדינת ישראל להעניק להם הגנה, סיוע ותנאי חיים אנושיים, עד שבקשותיהם למקלט ייבחנו בהתאם לאמנת האו"ם לפליטים". על פי מידע שהגיע לרופאים לזכויות אדם, שניים ממבקשי המקלט הגיעו למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים יוספטל במצב של אפיסת כוחות קיצונית, לאחר שנדדו במדבר משך ימים ללא מים או מזון. אחד מהם מאושפז במחלקה פנימית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully