וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שביתת הרופאים פוגעת בתדמית הרפואה הציבורית"

אריאל נוי

18.5.2011 / 11:01

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, הזהיר כי המשך שביתת הרופאים, עלול להביא לכך שהציבור יעדיף לרכוש ביטוחים רפואיים פרטיים. "אנחנו נצא חבולים ולא ניראה טוב בעיני הציבור"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, התייחס הבוקר (רביעי) לעיצומי הרופאים. במהלך כנס שעוסק במחסור הרופאים בישראל, אמר פרופ' גמזו כי "אני דורש שהשביתה תיפסק מחר. השביתה פוגעת לא רק בחיי אדם, אלא גם בתדמית הרפואה הציבורית. אנחנו נצא חבולים ולא ניראה טוב בעיני הציבור. אם השביתה תימשך, הציבור ירכוש ביטוחים רפואיים פרטיים והרפואה הציבורית תיפגע קשות. לכן אני דורש התערבות מדרג גבוה, שתפתור את הבעיה".

ח"כ רחל אדטו (קדימה) אמרה במהלך הדיון כי "המלחמה בין ההסתדרות הרפואית למשרד הבריאות חייבת להיפסק. מלחמת הסכינים וחצאי אמיתות יחד עם משחקי הכבוד, למעשה זוהי אחת מהתשובות לכנס היום ואיך מערכת הציבורית הגיעה למצב הזה. המצב לא ייפסק עד שמשרד האוצר שהוא המנהל האמיתי של מערכת הבריאות יציב את המערכת בראש סדר העדיפויות. אם לדברי שר האוצר וסגנו, רופאים לאחר התמחות מרוויחים בין 50 ל-100 אלף שקל, השביתה הזו לא תיפסק. הגיע הזמן להפסקת הפרחת סיסמאות".

ח"כ אדטו הוסיפה בדיון כי "פתרון מצוקת הדיור של ש"ס, שבו נמצאו כספים בן לילה, מוכיח שכשנתניהו רוצה, הוא מתערב ומוצא כסף". יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר בכנס כי "לאחר הדו"ח החמור של מבקר המדינה, אנחנו מבינים היום ואזרחי ישראל שהמאבק שלנו צודק, אחראי והוא לא רק למשכורות שלנו אלא כדי להציל את הרפואה בישראל".

בתוך כך, הרופאים שובתים היום במרפאות שירותי בריאות כללית בפתח תקווה, רמת גן, גבעתיים, חיפה והקריות. כמו כן מושבתים גם לשכות הבריאות ותחנות טיפת חלב במחוזות תל אביב, מרכז, חיפה והצפון. בכל מחוז נותר רופא תורן שמטפל במקרים דחופים בלבד.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully