וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגותי: לא ניתן להשיג מדינה פלסטינית במו"מ

ניר יהב

18.5.2011 / 11:08

חבר הוועד המרכזי של פתח, המרצה חמישה מאסרי עולם בכלא הישראלי, אמר כי הוא תומך בניסיון להשיג הכרה באו"ם במדינה פלסטינית וציין כי עוד לא החליט האם יציג מועמדות לנשיאות הרשות

"מי שחושב שהוא ישיג מדינה פלסטינית מתוך משא ומתן – טועה" – כך אמר היום (רביעי) חבר הוועד המרכזי של פתח מרוואן ברגותי, המרצה חמישה מאסרי עולם בכלא הישראלי, לעיתון המצרי 'אל-אהראם'. בתשובה לשאלה האם הוא סבור כי הרשות הפלסטינית יכולה להצליח להשיג הכרה במדינה פלסטינית באו"ם בחודש ספטמבר הבהיר ברגותי כי הוא תומך בצעד: "אסור לחכות שתקום מדינה כתוצאה מניהול משא ומתן בשולחן הדיונים".

ברגותי הסביר כי "יש לאסוף את כל האנרגיה הפלסטינית, הערבית והבינלאומית, וללכת בספטמבר או אפילו לפני כן לאו"ם, כדי לקבל הכרה במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67' שבירתה ירושלים המזרחית". הוא הוסיף ואמר כי "אסור להסס, יש להמשיך בכיוון הזה. אני בטוח שחתימת הסכם הפיוס תקדם מאד את השגת היעד הזה. אני מקווה גם שהאומה הערבית תסייע, ושארה"ב וישראל לא יוכלו לסכל זאת".

בתשובה לשאלה האם בכוונתו להציג את מועמדותו לנשיאות הרשות הפלסטינית אם אבו מאזן יחליט שלא להתמודד, אמר ברגותי כי בבוא העת הוא יקבל החלטה בנושא. בהתייחסו להסכם הפיוס בין חמאס לפתח אמר ברגותי שהוא "מברך בחום" את חמאס ופתח ומצפה ממנהיגיהם למלא אחר ההסכם שכן "העם הפלסטיני לא ינהג בסלחנות כלפי מי שינסה לפגוע בפיוס ובאחדות".

בהתייחסו לשאלה האם האינתיפאדה השנייה פרצה מתוך הוראה מלמעלה, ענה ברגותי כי "האינתיפאדה הראשונה והשנייה פרצו על ידי העם הפלסטיני שרצה בהן. אף מנהיג או ארגון לא החליט על כך. האינתיפאדות פרצו מתוך החלטה של עמים, ולא של מנהיגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully