וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ההבדל בין עוזי ארד לענת קם?

דן מרגלית

18.5.2011 / 9:55

שלושה חודשים אחרי שהתפטר מתפקידו כראש המל"ל בטענה כי ברצונו לחזור לאקדמיה מצא את עצמו פרופ' עוזי ארד במרכזה של פרשה אפלה ומוזרה כאחת. נסיבות התפטרותו העסיקו אמש ללא הרף לא רק אותו, אלא גם את בנימין נתניהו ויהודה וינשטיין. מסיבות של צנזורה אין אפשרות לפרסם את כל הנתונים. ניתן לומר רק זאת לתוך סידרה של פרסומים מוסכמים המשותפים לישראל ולארה"ב נקלע פרט שעורר את חמתם של האמריקאים. נתניהו רגז והורה על חקירה שבשלב הראשון לא הבשילה ולא השכילה לחשוף את המדליף. גם מכונות הפוליגרף של השב"כ לא פיענחו את החידה.

לאחר מכן הגיע מידע נוסף והפור נפל על ארד, שניאות מייד להתפטר. וינשטיין לא העמידו לדין מפני שראה בהדלפה פליטת פה ולא זליגת מידע מכוונת. רק שבנקודה זו תתעורר מחלוקת ציבורית - ומדוע הועמדה ענת קם לדין? רק שווינשטיין יסביר כי השוני הוא בכוונה. אמש פירסם דוברו עורך הדין משה כהן כי ארד לקח אחריות להשתלשלות העניינים אבל לא הודה בהדלפה. יותר מזה גם אינו מודה שהיתה לו פליטת פה. אין שינוי בעמדתו.

אמש היתה מהומה-רבתי בצמרת ובה נטלו חלק בנימין נתניהו וינשטיין ארד ועובדי מדינה בכירים בממשלה ובשב"כ. המידע הנסתר רב מן הנגלה והפרשה אינה קרובה לסיום. שכן הדעת נותנת כי ארד לא חזר בו מהטיעון כי לא הדליף ולא היתה לו פליטת פה ובהזדמנות הראשונה בה יתאפשר הדבר בלי לעבור על הוראות החוק והצנזורה הוא ינסה לאושש את גרסתו. רק שהיועץ המשפטי והשב"כ עומדים על דעתם כי המידע זלג שלא במתכוון מארד.

מדוע היה שלב שבו קיבלו כל נחקרי הפוליגרף של משרד ראש הממשלה תעודות הכשר כי לשונם לא היתה בפטפוט? מה היה החומר השנוי במחלוקת? עד כמה הוא נוגע לעניינים המבוססים על אמון חשאי וממושך בין ישראל לבין ארה"ב זה 42 שנים? התשובות מתמהמהות אך יגיעו.

  • עוד באותו נושא:
  • עוזי ארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully