וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט בירידות על רקע נתוני מקרו מאכזבים

יעל פטר

17.5.2011 / 23:23

דאו ג'ונס מאבד 0.8%%. נאסד"ק נחלש ב-0.4%; גוגל מוסיפה 1.9% על רקע ההנפקה; וול מארט מאבדת 1.2% על רקע הדו"חות

יום המסחר השני בבורסות וול סטריט נחתם הערב (שלישי) במגמה מעורבת עם נטייה לירידות על רקע פרסום נתוני מקרו והמשך החששות ממשבר חוב באירופה. מדד דאו ג`ונס ירד ב-0.6% ונחתם ברמה של 12,469 נקודות, נאסד"ק נחתם בעליה של 0.03% וברמה של 2,783 נקודות, ומדד S&P500 איבד 0.04% ונחתם ברמה של 1,328 נקודות

בגזרת המקרו, התחלות הבנייה בארה"ב נפלו במפתיע בחודש אפריל, סימן נוסף לקשיי ההתאוששות של שוק הדיור בארה"ב, שנתיים לאחר סיום המשבר הכלכלי, כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. במקביל דיווח הבנק הפדרלי כי התפוקה התעשייתית בארה"ב נותרה ללא שינוי באפריל, לאחר שרעידת האדמה ביפן גרמה למחסור בחלקים בארה"ב.

לראשונה מאז חילוצה של יוון, העלו שרי האוצר של האיחוד האירופי את האפשרות לבקש מבעלי האג"ח של המדינה להעניק לה דחייה בפירעון החובות. חבילת הסיוע על סך 110 מיליארד יורו שקיבלה יוון בשנה שעברה מהאיחוד האירופי וקרן המטבע לא הצליחה להשיב לה את אמון השווקים ואת בריאותה הפיננסית.

התובע הכללי של מדינת ניו יורק הגיש בקשות למידע ולמסמכים משלושה בנקים גדולים בוול סטריט, בנוגע לתחום ני"ע מגובי משכנתאות בתקופת בועת האשראי. הבקשות המעידות על קיומה של חקירה חדשה בנוגע למנהגי הבנקים, שתרמו ליצירת הפסדים בסך מילארדי דולרים בשוק המשכנתאות. נציגי בנק אוף אמריקה וגולדמן סאקס סירבו למסור תגובה. מורגן סטנלי לא השיב לבקשת תגובה.

גוגל תגייס 3 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח

בגזרת המניות, גוגל תגייס 3 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח בארה"ב לראשונה בתולדותיה, במטרה לכסות חובות של ניירות ערך מסחריים (התחייבויות לטווח קצר) והוצאות שוטפות, כך דיווחה החברה. ענקית החיפוש מתכננת גיוס בהנפקת אג"ח לטווח של 3, 5 ו-10 שנים בריביות 1.25%, 2.13% ו-3.63% בהתאמה. S&P העניקה לאיגרות דירוג AA-, ומודי'ס Aa2.

היולט פאקרד HP , חברת המחשוב הגדולה בעולם, דיווחה היום על עלייה קלה ברווחיה הרבעוניים, לאחר שנאלצה להקדים את פרסום הדו"חות ביום עקב הדלפת מסמך פנימי של החברה. הרווח הנקי של HP ברבעון שהסתיים באפריל הסתכם ב-2.3 מיליארד דולר, או 1.05 דולר למניה, לעומת רווח של 2.2 מיליארד דולר, או 91 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת עלו ב-3% ל-31.63 מיליארד דולר. אנליסטים צפו כי HP תדווח על רווח של 1.21 סנט למניה, ועל הכנסות בסך 31.6 מיליארד דולר.

וול מארט הקמעונית הגדולה בעולם, דיווחה היום על עלייה חדה מהצפוי ברווחיה הרבעוניים הודות לעלייה במכירותיה בעולם ולריסון הוצאות. הרווח הנקי של וול מארט הסתכם ברבעון הראשון ב-3.39 מיליארד דולר, או 97 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 3.3 מיליארד דולר, או 87 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות החברה, אשר כללו הכנסות מדמי חברות ברשת סמ'ס קלאב שבבעלותה, עלו ב-4.4% ל-103.41 מיליארד דולר. אנליסטים צפו כי החברה תדווח על רווח של 95 סנט והכנסות בסך 102.76 מיליארד דולר.

חברת ההוצאה לאור פרימדיה, שהיתה 22 שנה בשליטתה של קרן KKR, תירכש על ידי חברת ההשקעה הפרטית TPG קפיטל ב-316.4 מיליון דולר במזומן. TPG תשלם 7.10 דולר עבור כל מניה של פרימדיה, המייצגת פרמיה של 62% על מחיר הסגירה של המניה ביום שישי. KKR, אשר החזיקה ב-58% מפרימדיה, אישרה את העסקה.

PA פובליסיס , סוכנות הפרסום השלישית בגודלה בעולם, הסכימה לרכוש את חברת רוזטה מרקטינג גרופ תמורת 575 מיליון דולר, במאמצים לתגבר את שירותי השיווק הדיגיטליים והאינטראקטיביים שלה. בנוסף לשווי העסקה הראשוני, מנהלים בעלי מניות ברוזטה עשויים לקבל גם תשלום נוסף המבוסס על ביצועי החברה בתקופה 2011-2013, דיווחה פובליסיס.

בגזרת הדואליות, טאואר , יצרנית השבבים ממגדל העמק הנסחרת בנאסד"ק ונכללת במדד מניות ת"א 100, פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011. החברה הציגה גידול של 6% בהכנסותיה לעומת הרבעון אשתקד, ל-120.6 מיליון דולר לעומת תחזית האנליסטים למכירות רבעוניות של 126.5 מיליון דולר.

דו"חותיה לרבעון הראשון של גילת , רשתות לוויין, הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, עומדים בסימן המיזוג עם חברת ווייבסטרים (Wavestream) האמריקאית, אותה רכשה בסוף שנת 2010 תמורת 130 מיליון דולר במזומן. החברה, שמדווחת לראשונה על תוצאות מאוחדות במשך כל חודשי הרבעון, רשמה זינוק של פי 10 ברווח התפעולי ל-3.9 מיליון דולר (NON-GAAP), וכן הכתה את תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה עם רווח של 6 סנט למניה - הגבוה פי 2 מהצפי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully