וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים מציג: אנשים שנולדו ב-0 לחודש

17.5.2011 / 22:30

מסיבות שונות ומשונות, מסתובבים מאות אלפי ישראלים עם תעודות זהות שלא מוגדר בהן תאריך לידה ספציפי. מלבד הקוריוז, גורמת התקלה לבעיות בכניסה למדינות זרות, וביציאה לפנסיה

תאגיד כאן

שלומי אלעזר מהרצליה נולד ב-1948, ובשנות ה-50 עלה עם משפחתו לארץ מטורקיה. אלא שכשהגיע לנמל בעכו, לא מצאה משפחתו את תעודת הלידה שלו. על כן רשמו פקידי משרד הפנים בתעודת זהותו את התאריך: 00.00.48. מלבד האירוניה כי על פי המדינה, אלעזר נולד בתאריך שאינו קיים, מדובר בבעיה של ממש. לדבריו, הוא נתקל בבעיות כשהוא מגיע לנמלי תעופה זרים. "למרות שהייתה לי ויזה, לא נתנו לי לעבור. הייתי צריך לחכות שעתיים", הוא נזכר.

אלעזר לא לבד. מסתבר שמאות אלפי ישראלים מסתובבים עם תעודות זהות ללא תאריך ספציפי. שושי אליה מירושלים מספרת כי עבורה, האירוניה הבירוקרטית גורמת לנזק כלכלי. "אני הייתי אמורה לצאת לפנסיה", היא מספרת, אלא שבשל העובדה כי לא רשום עבורה תאריך לידה רשמי – עליה להמתין ולהוסיף להישאר בשוק העבודה, למרות שלדבריה, הגיעה לגיל פרישה.

עם זאת, לפלונטר של משרד הפנים יש גם יתרון: באחרונה אישר שר הפנים, אלי ישי, כי במידה ואין ברשות המבקשים מסמך רשמי – ניתן להסתפק בהצהרה של האזרח עצמו. במלים אחרות, אדם יוכל לבחור לעצמו את תאריך הלידה. שושי, מבחינתה, כבר החליטה: את יום ההולדת שלה, היא חוגגת ביום האם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully