וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי משרד החוץ החליטו: מחדשים את השביתה

18.5.2011 / 0:02

אחרי שנואשו מאי חתימה על הסכם ההטבות שהובטח להם בסיום השביתה האחרונה, החליטו עובדי משרד החוץ לחדש את העיצומים. "האוצר מוליך אותנו סחור סחור ולעובדים אין בררה"

ועד העובדים של משרד החוץ החליט אתמול (שלישי) לחדש את השביתה שהונהגה לפני מספר חודשים - כך נודע לווואלה! חדשות. זאת, בשל העובדה שלטענת אנשיו למרות הבטחות חוזרות ונשנות, משרד האוצר טרם חתם איתם על ההסכם שהובטח להם בסיום השביתה האחרונה. יו"ר ועד העובדים במשרד החוץ, חנן גודר, יתאם במהלך הימים הקרובים עם ההסתדרות את מתווה השביתה המתוכנן.

השביתה הקודמת, שגררה גם תקריות דיפלומטיות לא מעטות, הסתיימה לאחר שסוכם בין ועד העובדים של משרד החוץ לבין נציגי משרד האוצר על מספר הטבות שיינתנו לעובדים: תוספת של 4% לכלל העובדים, מעבר לתוספת בסך 6.5% שניתנה לכלל העובדים מהמגזר הציבורי, תוספת של 6% נוספים לעובדים שביצעו שירות חוץ, מענק מצוינות ומתן דירוגי שכר בדומה לנהוג ביתר המגזר הציבורי.

לטענת ועד העובדים, מאז שהנושא סוכם בעל פה, האוצר "גרר רגליים", ועד כה לא נחתם ההסכם המיוחל, והעובדים לא קיבלו גם את תוספת השכר שניתנה לכלל העובדים במגזר הציבורי. ההטבה היחידה שניתנה למרבית העובדים היא מענק בסך 5,000 שקלים בשתי פעימות.

בעקבות הדברים, גודר התקשר אתמול ליו"ר ההסתדרות הרפואית והמליץ לו שלא להפסיק את שביתת הרופאים עד שייחתם עמם הסכם בפועל.

החלטת ועד העובדים התקבלה לאחר שגבר המרמור בקרב עובדי המשרד שדרשו לפתוח בשביתה מלאה באופן מיידי. "לצערי, העובדים ייאלצו לנקוט בצעד של עיצומים בעקבות העובדה שהאוצר מוליך אותנו סחור סחור, ולעובדים אין בררה אלא לנקוט בדרך היחידה הנמצאת בידיהם כדי להעלות את הנושא שוב לסדר היום", אמר גודר. ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "אין כל סחבת בעניין. אנו עובדים עם ההסתדרות על ניסוח ההסכם המצוי בשלבים מתקדמים ומקווים שהחתימה תהיה בהקדם".

(עדכון ראשון: 21:41)

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully