וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: טילים מצפון קוריאה? אנחנו מסתדרים לבד

רויטרס

17.5.2011 / 15:21

בתגובה ראשונה לדו"ח לפיו אירן וצפון קוריאה שיתפו טכנולוגיות טילים בליסטיים למרות הסנקציות, הכחיש משרד החוץ בטהרן: "היכולות שלנו מפותחות דיין, אין לנו צורך במדינות אחרות"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

יומיים אחרי פרסום דו"ח חסוי של האו"ם, שמצא כי אירן וצפון קוריאה שיתפו בינן טכנולוגיה של טילים בליסטיים, חרף עיצומי האו"ם החלים על שתיהן, הכחיש היום (שלישי) משרד החוץ האירני את הדברים.

"המידע על שיתוף פעולה בין ארצנו לבין צפון קוריאה לגבי העברה של טכנולוגיה או לחילופין של חלקי טילים בליסטיים, נדחה על ידנו שוב ושוב", אמר דובר משרד החוץ בטהרן, ראמין מהמנפראסט. "היכולות המדעיות והטכנולוגיות שלנו איכותיות דיין, ואין לנו כל צורך בטכנולוגיה ממדינות אחרות".

על פי הדו"ח שנחשף בשבת על ידי סוכנות רויטרס, שיתוף הידע בין המדינות התבצע על בסיס קבוע, באמצעות צד שלישי, כנראה סין. גורמים דיפלומטיים בארגון אמרו כי הגורם המתווך בין המדינות היה סין, וסיפרו כי "בייג'ינג אינה מרוצה" מפרסום הדו"ח. יצוין כי סין כבר פעלה בעבר למניעת פרסום דו"חות דומים.

הדו"ח, שהוגש למועצת הביטחון של האו"ם ונכתב על ידי מועצה מיוחדת, שהוקמה בכדי לאכוף את העיצומים שהוטלו על פיונגיאנג בעקבות ניסויים גרעיניים שערכה ב-2006 וב-2009. העיצומים אסרו על מדינות זרות לשתף ידע לפיתוח נשק גרעיני עם צפון קוריאה או למכור לה נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully