וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר המסתנן הסורי: "למה לא מגרשים אותו?"

איילה חננאל ועידן אבני

17.5.2011 / 13:37

בית המשפט האריך את מעצרו של חסן חיג'אזי שהסתנן מסוריה לישראל במהלך מהומות יום הנכבה והסגיר את עצמו בת"א. פרקליטו: "שום תועלת לא תצמח לישראל מהחזקתו"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שלישי) ביומיים את מעצרו של תושב סוריה שהסתנן לישראל במהלך הפגנות יום הנכבה ביום ראשון. חסן חיג'אזי, בן 28, נעצר באזור יפו, לאחר שחצה את הגבול בין המדינות באזור מג'דל שמס. מוקדם יותר הבוקר הושבו למדינתם שני סורים אחרים שהסתננו לישראל ביום ראשון ונעצרו בתום ההפגנות.

פרקליטו של חיג'אזי, עורך הדין ארי שמאי, אמר בתום הדיון בהארכת המעצר, כי "מדינת ישראל, כמדינה ליברלית והומנית, הייתה צריכה לנהוג בו כפי שנוהגת בכל מסתנן ולגרש אותו. מהאיש הזה לא נשקפת מסוכנות. שום תועלת לא תצמח לישראל מהחזקת המסתנן הזה, שעבירתו היחידה היא עבירה של הסתננות. זה מעליב להגיד שמדינת ישראל החזקה, הגדולה וההומנית מפחדת מהסטודנט הזה לתקשורת ולהנדסה, שהוא יכול לחתור תחת אושיות קיומה". הוא הוסיף כי הוא "מקווה שלא עושים את זה כנקמה, אני מקווה ואף אופטימי שיצליחו לשחרר אותו תוך יומיים".

לדברי המשטרה, הוא אמר בחקירתו כי הגיע לישראל על מנת למצוא עבודה. עם זאת, בראיון לערוץ 10, אמר חיג'אזי כי הסתנן לישראל על מנת להגיע ליפו - עיר הולדתם של הוריו. בתוך כך, שני אזרחים סורים נוספים שהסתננו לישראל ביום ראשון הושבו למדינתם הבוקר במעבר קונייטרה. בחקירתם במשטרה סיפרו כי בטרם האירוע, קיבלו תדרוך מכוחות הביטחון הסוריים.

לפניות לכתב: plilimm@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully