וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט יום הנכבה: "תחול ירידה ניכרת בתיירות"

עירית רוזנסלום

17.5.2011 / 10:25

גורמים בענף, שכבר מודעים היטב לפגיעה בתיירות עקב המהומות במזה"ת, חוששים כעת שאירועי יום הנכבה יוסיפו להחליש את תנועת המבקרים. "השנה תיגמר בירידה של כ-10% בתיירות"

מקורות בענף התיירות בישראל הביעו חשש כי אירועי יום הנכבה שלשום והמתיחות סביב האפשרות להכרזה על הקמת מדינה פלסטינית בספטמבר, יפגעו בתנועת התיירים לישראל בחודשים הקרובים. עד סוף השנה, תהיה ירידה בתיירות הנכנסת ובסופו של דבר 2011 תסתיים בירידה של כ-10% לעומת 2010", אמר ל-TheMarker מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, עמי אתגר.

לדבריו, יש לראות את המצב על רצף האירועים באזור ועל רקע אירוע פריצת הגדרות במג'דל שמס ובלבנון והחשש לקראת מה שיתרחש בספטמבר. "אנחנו מעריכים שלכל רצף האירועים יש השפעה שלילית על התיירות הנכנסת", הוא אומר.

לדבריו, קצב ההרשמות של קבוצות לרבעון האחרון של 2011 ול-2012, נמוך. "אנשים יחכו לראות איך מתפתחים הדברים במזרח התיכון בכלל ובגזרה שלנו בפרט, ולא ימהרו לעשות הזמנות", מעריך אתגר. בינואר-אפריל 2011 הגיעו 900 אלף תיירים לישראל - גידול של 4% לעומת 2010.

התפרעויות במג'דל שמס, מאי 2011. פאנט
"אנחנו נתפסים כאזור לא יציב". חדירה לגבול ישראל והתפרעויות במג'דל שמס ביום הנכבה/פאנט

עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות וסגן יו"ר דירקטוריון מלונות דן, הביע תקווה שלאירועי הנכבה לא תהיה השפעה על מצב התיירות. "הדבר תלוי במה שיקרה בשבועות ובחודשים הקרובים. אם מדובר היה באירוע חד-פעמי, אין לו משמעות של ממש לתיירות", ציין פדרמן. מנהל התיירות הנכנסת באשת טורס, אמנון בן דוד טוען שההתקוממות במזרח התיכון גבתה כבר מחיר מהתיירות הנכנסת.

דב שריד, מנהל התיירות הנכנסת בחברת דיזנהאוז אמר כי אתמול לא היו ביטולים. "התיירות מגיבה לאט. אי השקט במזרח התיכון כבר השפיע על התיירות, אך רק בעוד כמה ימים נדע אם אירועי הגדר וההכנות למדינה הפלסטינית יצרו תהודה של ביטולים", אמר שריד. לדברי מנכ"ל חברת התיירות הנכנסת IGT, בני סיון, לגל האירועים באזור יש השפעה. "יש לנו קבוצה של יותר מ-100 איש בנובמבר, ששוקלים לבטל בעקבות אי השקט באזור. האירועים האחרונים לא עוזרים. יודעים איך הם מתחילים אבל לא איך הם ייגמרו", הוא אומר.

אוני עמיאל, מנכ"ל חברת התיירות הנכנסת עמיאל טורס אומר שהעצירה בהזמנות התחילה מתחילת ההפיכה במצרים. "אנחנו נתפשים כאזור לא יציב ואם התמונות של הפלסטינים על הגדרות יתפסו נפח בטלוויזיות בעולם, זה לא יעשה לנו טוב", הוא אומר.

מומחה התיירות יוסי פישר הוסיף שלמזלם של התיירנים בישראל, האירועים השבוע לא התרחשו באזורים מתוירים. "תיירים לא מסתובבים במג'דל שמס. הבעיה עלולה להיות בספטמבר, אם הפלסטינים יצעדו על הגדרות באזור ירושלים, אבל גם הפריחה התיירותית שהיתה להם תרד לטמיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully