וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מינויו של משה דיין לנציב שרות המדינה

מוטי בסוק

17.5.2011 / 0:24

ועדת ארבל אישרה הערב את מינויו של משה דיין לנציב שרות המדינה. נתניהו יביא את מועמדותו של דיין לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה ביום ראשון

ועדת השופט (בדימוס) דן ארבל אישרה לפני שעה קלה, לפי הצעת רה"מ בנימין נתניהו, את המינוי של עו"ד משה דיין, היועץ המשפטי של משרד המשפטים, לנציב שרות המדינה הבא. נתניהו יביא את מועמדות דיין לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה, ביום ראשון הקרוב.

דיין יחליף את עו"ד שמואל הולנדר, שהיה נציב שרות המדינה במשך 14 שנים. הולנדר פרש מתפקידו לפני שישה חודשים וחצי. דיין החל את עבודתו במשרד המשפטים לפני כ-15 שנה, כעוזרו של מי שהיה אז שר המשפטים, צחי הנגבי. בהמשך קודם לתפקיד היועץ המשפטי של משרד המשפטים - בתפקיד זה כיהן ב-8 השנים האחרונות ונחשב ליועץ אלמוני יחסית. דיין הומלץ לתפקיד נציב שרות המדינה הבא לרה"מ בנימין נתניהו, על ידי שר המשפטים, יעקב נאמן.

מועמדות דיין לתפקיד הנציב הבא עוררה התנגדות רבה במשרד רה"מ, במשרד האוצר, ובקרב גורמי ציבור רבים ובהם מנכ"לים לשעבר במשרד רה"מ, נציבי שרות מדינה לשעבר, האגודה לאיכות השלטון, ועמותת הסגל הבכיר בשרות הציבורי. גורמים אלו פנו לרה"מ, נתניהו, והפצירו בו למצוא מועמד ראוי יותר לתפקיד. לדבריהם חסר דיין את הניסיון, היכולת והכישורים לעמוד בראש גוף כמו נציבות שרות המדינה. נתניהו דחה את כל הפניות.

אתמול בוטלה במפתיע, ברגע האחרון, הופעתו של הממונה על התקציבים באוצר, אודי ניסן, בפני ועדת ארבל. חברי ועדת ארבל, השופט בדימוס דן ארבל, רו"ח איריס שטרק ונגה קינן שאישרו אתמול את המינוי של דיין ציינו בהחלטתם כי דיין, "אשר מכהן בתפקיד היועץ המשפטי למשרד המשפטים למעלה מ-8 שנים, הוא בעל יכולות מוכחות בניהול משא ומתן ובביצוע משימות תוך עמידה בלחצים, הוא מכיר היטב את החוקים והתקנות השונים החלים על שירות המדינה, דבר שיאפשר לו כניסה קלה, נוחה ויעילה לתפקיד.

"התרשמנו כי מדובר באדם הגון, צנוע, ובעל יושרה, אשר צמח והתקדם בתוך המערכת הציבורית, וזכה לאמונם והערכתם של שישה שרי משפטים. לוועדה הוגשו המלצות חמות משלושה מנכ"לי משרד המשפטים שכיהנו בתקופות שונות", כפי שאמרו חברי הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully