וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הטכנולוגיה הובילו את וול סטריט לירידות

16.5.2011 / 23:18

על רקע החשש מפני משבר החוב באירופה וירידה במדד פעילות הייצור בניו יורק, ירד הדאו ג'ונס ב0.4%. הנאסד"ק ירד בשיעור חד של 1.6%

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות זה יום המסחר השני ברציפות על רקע חששות הנוגעים למשבר החוב באירופה ובעקבות ירידה חדה מהצפוי במדד פעילות הייצור באזור ניו יורק. מניות הטכנולוגיה הובילו את הירידות.

דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.4%; מדד S&P 500 נסוג ב-0.6% - ירידה יומית שנייה ברציפות; נאסד”ק ירד ב-1.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% לרמה של 3.15%.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מדד פעילות מגזר הייצור באזור ניו יורק נפל במאי לרמה של 11.9 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז דצמבר - לעומת רמה של 21.7 נקודות באפריל, בעקבות נסיקת מחירי חומרי הגלם, מסר היום הבנק הפדרלי של ניו יורק. כלכלנים צפו ירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 19.7 נקודות. מדד מעל לרמה של אפס נקודות משקף צמיחה בפעילות הייצור, ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביע על התכווצות הפעילות.

ביטחון הקבלנים בארה"ב נותר החודש ללא שינוי. מדד הביטחון בענף הבנייה של איגוד קבלני הבתים הלאומי בארה"ב (NAHB) ושל בנק ההשקעות וולס פארגו נותר בחודש מאי ללא שינוי לעומת החודש הקודם ברמה של 16 נקודות . כלכלנים צפו עלייה קלה של המדד לרמה של 17 נקודות. מדד מתחת לרמה של 50 נקודות מצביע על כך שמרבית הקבלנים גורסים כי מצב ענף הבנייה הוא גרוע, ואילו מדד מעל לרמה זו משקף מצב שבו מרבית הקבלנים מעריכים כי מצב הענף הוא טוב. המדד לא היה מעל לרמה של 50 נקודות מאז חודש אפריל 2006.

מפעילות הבורסה נאסד"ק OMX ו-ICE נסוגו מהצעת הרכש שלהן למתחרה NYSE יורונקסט בסך 11 מיליארד דולר, לאחר שמשרד המשפטים האמריקאי הבהיר לשתי החברות כי המיזוג לא יאושר על ידי הרגולטורים. בכך נסללת הדרך לרכישת NYSE על ידי דויטשה בורסה, מפעילת הבורסה בפרנקפורט. דויטשה בורסה הסכימה לרכוש את NYSE יורונקסט ב-15 בפברואר, במיזוג שייצור את מפעילת הבורסה הגדולה בעולם. הדירקטוריון של NYSE דחה פעמיים את הצעת הרכש של נאסד"ק ו-ICE, וסירבו לפגוש את המנכ"לים שלהן, משום שהעסקה היתה מובילה לחובות גדולים מדי והתנגדות הרגולטורים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully