וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבילת אש מוצלחת לטייסת הכיבוי של ישראל

16.5.2011 / 20:58

לראשונה מאז הוקמה, הוזנקה טייסת הכיבוי של חיל האוויר לגיחת כיבוי בגולן. שלושה מטוסים כיבו בשלושה סבבים שריפה שכילתה 400 דונמים של יער. מפקד הטייסת: "יציאה היסטורית"

כחצי שנה לאחר האסון בכרמל שבה נאלצה ישראל להסתייע בכוחות כיבוי אוויריים של מדינות זרות, הוזנקה הערב (שני) לראשונה טייסת הכיבוי של חיל האוויר לגיחת כיבוי בעקבות שריפה שפרצה בתל קציר שבדרום רמת הגולן. השריפה שפרצה מסיבה לא ברורה התפשטה תוך זמן קצר לכיוון שדה מוקשים, מה שלא אפשר כיבוי בעזרת מכבי האש. תוך זמן קצר הגיעו ממנחת מגידו שם שוהה טייסת הכיבוי, הקרויה על שמו של הנער אלעד ריבן, שני מטוסי הכיבוי ואליהם הצטרף מטוס שלישי. תוך שלוש וחצי שעות כיבו במטוסים את השריפה, שהייתה יכולה להתפשט לכל אזור דרום הרמה. השריפה כילתה 400 דונמים של שטחים פתוחים, אולם השימוש במטוסים מנע שריפה גדולה הרבה יותר.

המטוסים, מסוג אייר-טרקטור, הנחיתו על מוקד השריפה חומרים מעכבי בעירה ומים, כשכל מטוס ביצע בין שבעה לשמונה סבבים כשהוא ממלא את מאגריו במגידו. עוד מספר מטוסים הקיימים בטייסת שמסוגלים לשאוב מים מהים התיכון או ממאגרים, עדיין אינם כשירים לטיסה מבצעית.

"זו בהחלט הייתה יציאה היסטורית", סיפר מפקד הטייסת, סא"ל רמי והוסיף כי "זו הרגשה טובה מכיוון שראינו כיצד תפיסת ההפעלה שבנינו עובדת, שפעולת המטוסים והטייסים הייתה מהירה ופעולת הכיבוי הייתה מצוינת. זו בהחלט גאווה לראות את הטייסת בפעולה אבל אנחנו נתחקר את הדברים על מנת להפיק לקחים". לדברי סא"ל רמי, לא היה ניתן לכבות את השריפה ללא המטוסים. "המתאר ההררי והעובדה שמדובר בשדה מוקשים מחייבים שימוש בכוחות כיבוי אוויריים".

כזכור, רק בשבוע שעבר חנך ראש הממשלה את הטייסת, המופעלת בשלב הזה בשיתוף עם חיל האוויר וחברת כימניר ואלביט בבסיס חיל האוויר בשדה דב. בסיס הטייסת נמצא במגידו, זאת בשל הקרבה לצפון הארץ שם נמצאים מרבית השטחים הפתוחים שעלולים להתלקח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully