וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים סיכמו: הטבות לצעירים שיגורו בפריפריה

16.5.2011 / 17:09

בצל איום "חוק סבסוד משכנתאות" של ש"ס, הגיעו היום שרי הפנים, האוצר והבינוי והשיכון להסכמה בגין הטבות הדיור לצעירים בפריפריה. גובה ההטבות - עד מאה אלף שקלים

זוגות צעירים יקבלו הטבות בשווי כ- 100 אלף שקלים ברכישת דירה ראשונה בפריפריה - כך אמרו היום (שני) יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, ושר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, לאחר סיכום שהושג עם שר האוצר יובל שטייניץ. בשל כך, ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) הודיע כי הסיר את הצעת חוק סבסוד משכנתאות, שהייתה אמורה לעלות הערב להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

ישי אמר כי "הגענו לסיכום עם האוצר לפיו זוגות צעירים יקבלו הטבה בשווי 100 אלף שקלים לרכישת דירה בפריפריה. המאבק על זוגות צעירים והדיור חשוב לנו יותר מקצבאות ילדים. הצעת החוק לסבסוד משכנתאות הייתה אמורה לעבור היום בקריאה ראשונה, ואני מודה שזו הצעת חוק מצוינת והיא היוותה קטליזטור לממשלה. במקום זאת, אני, שר השיכון ושר האוצר סיימנו כרגע דיון בו החלטנו שבמקום סבסוד משכנתאות ל-20 שנה, המדינה תשתתף במענק של 60 אלף שקלים לדירה ראשונה לזוגות צעירים בפריפריה, והשתתפות בגובה עד 75% בפיתוח בנגב ובגליל. ביישובים זה יגיע ל-85%, כלומר הסבסוד יגיע ל-100 אלף שקל".

לעומתו אמר השר אטיאס כי "אנו רואים עצמנו ככתובת לזוגות הצעירים, ולכן מחובתנו להילחם על הסוגיה הזו. עדיפה הסכמה מחוסר הסכמה. מדובר בהטבה בממוצע של 100 אלף שקלים לדירה רוויה, לא צמודת קרקע, ב-30 ישובים שייבחרו לפי היצע הקרקעות. הפרמטרים שוויוניים לחלוטין, וחוצים את כל המגזרים: חילונים דתיים, יהודים וערבים. אנו הכתובת לכולם".

אטיאס הוסיף כי "המקסימום שהמדינה נתנה בעבר זה 50 אלף שקלים. כיום אנו מגיעים ל 100 אלף שקל. בנוסף, בכל מקום שהפיתוח בו עולה 100 אלף שקלים, נגיע ונסבסד עד 85% - ככל שהיזם ימכור יותר לזוגות צעירים. בכך אנו מתמרצים את היזם למכור לזוגות צעירים". אטיאס הדגיש כי "זה צעד משלים שמטרתו לעודד הגירה חיובית לפריפריה, זה לא יפתור את מצוקת הדיור. עם זאת, זה יום בשורה לזוגות צעירים ולפריפריה".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully