וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: "הממשלה התקפלה בשחרור כסף לפלסטינים"

אריאל נוי

16.5.2011 / 17:08

אביו של החייל החטוף גלעד שליט תקף בחריפות את החלטת ישראל להעביר לרשות את כספי המסים שהוקפאו בעקבות הסכם הפיוס. "גם הפעם הממשלה מיהרה להתקפל"

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד, התייחס הערב (שני) להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ להעביר לרשות הפלסטינית את כספי המסים, שהוקפאו בעקבות הסכם הפיוס בין פתח לחמאס. נעם שליט מסר בתגובה להחלטה כי "משפחת שליט מצרה על כך שממשלת ישראל, גם הפעם, מיהרה להתקפל ולשחרר את כספי הרשות הפלסטינית, אבל שר האוצר מיהר להכריז על הקפאתם רק בשבוע שעבר".

עוד אמר אביו של החייל החטוף כי "היום לאחר הסכם הפיוס שנחתם בין פתח לחמאס וחידוש הריבונות של הרשות הפלסטינית ברצועת עזה, זו האחרונה מחזיקה בפועל בשליטתה חייל ישראל חטוף המוחזק על ידי חוטפיו שהם חלק מהממשלה החדשה העומדת לקום, בבן ערובה לצרכי סחיטה ומיקוח. במעשיה אלו, מבצעת הרשות הפלסטינית, יחד עם שותפיה החדשים ישנים, ללא ספק, פשע מלחמה מובהק על פי אמנת רומא. לצערנו לא קיבלנו הסבר כלשהו איך האמור לעיל מתיישב עם שחרור הכספים לרשות הפלסטינית".

משפחת שליט פנתה היום בשנית באמצעות עורכי הדין גלעד שר ואמיר קדרי לראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר. בפנייתם מביעים השניים תמיהה על השתיקה והיעדר התגובה מטעם הגורמים הרלוונטיים למכתב שהועבר על ידם לפני כעשרה ימים. כמו כן דורשת המשפחה באמצעות עורכי דינה, לקבל מידע האם נוכח הסכם הפיוס בין פתח לחמאס נדונו בפורום בו נתקבלה ההחלטה, הדרישה לשחרורו של גלעד שליט וקיום דרישות החוק הבינלאומי בנוגע לתנאי החזקתו.

במכתב מביע נעם את מורת רוחו ותוהה "אם לא נדונו עניינים אלו – כיצד התקבלה ההחלטה ללא העלאת מהותי זה כשיקול. אם נדון עניינו של גלעד שליט בטרם קבלת ההחלטה, מבקשת המשפחה לדעת מהם הנתונים והשיקולים הקשורים בגלעד שליט, שנדונו טרם קבלת ההחלטה". עוד צוין במכתב כי "משפחת שליט תמשיך לפעול בכל הערוצים והזירות על מנת לקבל תשובות ברורות, ולגרום לממשלה להפעיל את מלוא סמכויותיה והכלים שעומדים לרשותה להביא לשחרור גלעד שליט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully