וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וידאו לסופ"ש: דב הים הצפוני-פרוותי והחופש המתוק

11.6.2011 / 1:21

הטורף הימי שמתקשה להפנות קדימה את סנפיריו האחוריים ומשום כך נע ביבשה בסירבול רב, היה נרגש ביותר לשוב לים לאחר טיפול עקב התייבשות במרכז רפואי ייעודי בבריטיש קולומביה, קנדה

«iframe width="460" height="280" src="https://www.youtube.com/embed/RtxTW394L_4" frameborder="0" allowfullscreen»«/iframe»

זה מחמם לב. דב הים הצפוני-פרוותי הזה שוחרר חזרה לטבע לאחר שיקום במרכז טיפולי למשפחת כלבי הים אשר באי סולט ספרינג בבריטיש קולומביה, קנדה. הוא נזקק לטיפול לאחר שנפלט לחוף מיובש.

דב הים הצעיר נראה כמעט מופתע לשוב לים ובהתחלה נדמה שהוא כלל לא רוצה להתקדם לכיוון המים. אבל לאחר זמן קצר הוא צבר בטחון והתקדם בדרכו המסורבלת על החול כל הדרך חזרה אל הים.

דובי ים צפונים-פרוותיים מצויים בצפון האוקיינוס השקט והם ידועים בפרווה עבה וסמיכה השומרת על חומם בעת ציד מזון במימיו הקרים של הים הצפוני. הזכרים דולים באופו ניכר מהנקבות ועשויים להגיע למשקל של 300 ק"ג ולאורך של 2 מטרים. הנקבות שוקלות כ-60 ק"ג ואורך גופן הוא בדרך כלל 1.40 מטר. הם ניזונים מדגים קטנים ותוחלת חייהם היא בין 15 ל-25 שנים. מיקום רבייתם המרכזי הוא באלסקה ותקופת הרבייה מתקיימת מדי שנה בחודשים יוני-יולי. לידה מתרחשת שנה לאחר ההתעברות וגורים מסוגלים לדאוג לעצמם החל מגיל 4 חודשים. אויביהם הימיים של דובי ים צפוניים פרוותיים הם הם כרישים גדולים והיבשתיים, ציידים ומזהמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully