וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הדלק: גם בשדה הצבאי עובדה היו שיבושים

זוהר בלומנקרץ

16.5.2011 / 15:53

על פי גילויים חדשים, במהלך משבר הדלק בשבוע שעבר גם בשדה התעופה הצבאי עובדה אזל הדלק המשמש את התעופה האזרחית - וכך מטוס של חברת ישראייר עצר בנתב"ג לפני שיכל להמשיך לרוסיה

במהלך שיא משבר התידלוק נוצר מחסור בדלק שבוע שעבר, בשדה התעופה של עובדה שבנגב; כתוצאה מכך, הנחשפה ב-TheMarke לראשונה, נגרם שיבוש חמור בטיסתה של חברת ישראייר, לרוסיה. כמו כן, נוצר מחסור במסנני דלק למטוסים בחברה מתוצרת איירבוס, שגרם לעיכוב בטיסות עד שהובאו חרום מחו"ל - כך עולה מגילויים חדשים, על מחדלים שהתרחשו כתוצאה ממשבר התידלוק, שנודעו היום (ב') ל-TheMarker.

מדובר בטיסת שכר של חברת ישראייר אשר היתה צריכה להמריא, ערב יום הזכרון, ישירות משדה התעופה הצבאי עובדה שבנגב - המשמש גם את התעופה האזרחית, חזרה למוסקווה.

אלא שהדלק הסילוני אשר משמש את התעופה האזרחית בשדה התעופה הצבאי אזל. המטוס מדגם איירבוס A-320 נאלץ להמריא מעובדה לנתב"ג. שם תודלק המטוס ורק אחר כך יכול היה להמריא שוב ולטוס לרוסיה.

חיל האוויר התגייס לסייע בימי המשבר הראשונים, במיוחד לתעופה האזרחית בדרום הארץ. צה"ל העביר באמצעות משאיותיו דלק לתעופה האזרחית באילת וכן העמיד דלק סילוני לרשות התעופה האזרחית שפעלה בשדה התעופה של עובדה.

מחר יתקיים בכנסת דיון מיוחד בנוגע לזיהום

עוד נודע ל-TheMarker היום (ב'), כי בשיא המשבר, בשבוע שעבר, נוצר מחסור במסנני דלק למטוסים בחברת ישראייר, שגרם לעיכוב בטיסות עד שהובאו חרום מחו"ל. מדובר במסננים למנועי המטוסים אשר משמשים את החברה בטיסותיה הבינלאומיות מדגם איירבוס A-320. הוחלט להחליפם, אך הסתבר, כי אזלו ואינם במלאי. לפיכך, היה צורך להביא חרום את מסנני הדלק למנועי המטוסים מחו"ל.

מחברת ישראייר נמסר בתגובה, כי "ישראייר ואיירבוס למען ביטחון הנוסעים, נקטו בזהירות יתרה ועל כן הקפידו להחליף ולא לנקות את מסנני הדלק - בניגוד למה שבוצע בחלק מחברות התעופה האחרות. הדבר לא גרם לעיכוב, מעבר לזה שנוצר בעקבות אי אספקת הדלק".

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן תקיים מחרתיים (ד) דיון מיוחד בזיהום דלק המטוסים שגרם לשיבושים חמורים בנתב"ג. ועדת הכלכלה של הכנסת תידרוש לקבל דיווח אודות המשבר מכל הגורמים הנוגעים בדבר וכן תבקש לוודא שיופקו הלקחים על מנת למנוע הישנות מקרים דומים. הדיון יתקיים בדרג מנכ"לים של משרדי הממשלה, החברות והרשויות. בתוך כך היתה היום (ב') חברת בריטיש איירוויס, לחברת התעופה האחרונה מבין חברות התעופה הזרות, שהפסיקה אף היא להביא דלק במטוסיה והחלה לתדלק כרגיל בנתב"ג.

מנכ"לית החברה הבריטית בארץ, יעל קטן, אמרה בתשובה לדה מרקר, כי החלטה על כך התקבלה בישיבה מיוחדת של הצוות המקצועי של בריטיש איירוויס בלונדון. בין חברות התעופה האירופאיות האחרות אשר חזרו השבוע לתדלק בנתב"ג, לאחר שבסוף השבוע עוד הביאו דלק במיכליהן, נימנות חברות התעופה לופטהנזה, אוסטריין איירליינס, וסוויס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully