וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: אפשרו לשייח' סלאח לנאום באוניברסיטת ת"א

גלעד גרוסמן וניר יהב

16.5.2011 / 14:43

האוניברסיטה אסרה על קיום אירוע בנושא "ההיסטוריה של המגזר הערבי", בשל השתתפותו המתוכננת של השייח' סלאח. העותר: "כל נציג של הציבור הערבי הוא חלק בלתי נפרד מהחברה"

צנזורה באקדמיה? סטודנט ערבי עתר אתמול (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה לחייב את אוניברסיטת תל אביב להתיר למנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראאד סלאח, לנאום בקמפוס במסגרת פעילות תרבותית. "ההחלטה משקפת כניעה ללחצים פוליטיים ושיקולים זרים", נכתב בעתירה.

בעתירה, שהוגשה על ידי מוחמד שאיב, סטודנט לרפואה וחבר תא הסטודנטים "אקראא", באמצעות ארגון "מיזאן" לזכויות אדם, נטען כי האוניברסיטה אסרה על קיום אירוע בנושא "ההיסטוריה של המגזר הערבי ושלבי התהוותו", שתוכנן לסוף החודש. לפני כשבוע וחצי נמסר לסטודנטים כי אין אישור לקיים את האירוע בשל השתתפותו המתוכננת של השייח' סלאח. באוניברסיטה הסבירו שהשתתפותו של סלאח באירועים באוניברסיטה אסורה מאז נאום שנשא בקמפוס בינואר 2009. אולם, העותר טוען כי אותו נאום עבר בשקט מופתי, בניגוד לנאום אחר שנשא סלאח באוניברסיטת חיפה, ששובש על ידי סטודנטים יהודים.

בעתירה נטען כי על המוסדות האקדמיים בישראל מופעלים לחצים פוליטיים מצד חברי כנסת מהימין, שנועדו למנוע כל ייצוג של התנועה האיסלמית ושל נציגים ערבים בקמפוסים. עוד נטען, כי באוניברסיטאות מתקיימים אירועים בנושאים שנויים במחלוקת, דוגמת הרצאה בנושא 'עלילת מוחמד א-דורא'. "שייח' ראאד סלאח, התנועה האיסלמית וכל נציג אחר של הציבור הערבי במדינה הם חלק בלתי נפרד מהחברה ומהדעות המושמעות בה", נכתב בעתירה. "המגמה של הגבלת חופש הביטוי למקרים בהם קיימת אהדה רחבה להגבלה זו מסוכנת פי כמה מהגבלה רגילה והיא מהווה מדרון חלק ומסוכן".

"שלא יכתיבו לסטודנטים את מי לארח ואת מי לא"

דובר הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, עו"ד זאהי נוג'ידאת, אמר לוואלה! חדשות: "אני מקווה שבאוניברסיטת תל אביב – במקום שבו מלמדים את הסטודנטים מהו חופש ביטוי – יממשו את הלימודים בשטח. כלומר, שלא יכתיבו לסטודנטים את מי לארח ואת מי לא. אני לא רואה שום סיבה מדוע האוניברסיטה צריכה להתנגד לכניסתו של שייח' סלאח לשאת הרצאה".

עו"ד טבאג'ה חסן מארגון "מיזאן" אמר לוואלה! חדשות כי המגמה המסתמנת היום בציבוריות היהודית היא "מסוכנת מאד, והיא צריכה להחריד קודם כל את אלו החרדים לדמוקרטיה בלי קשר לעובדה שזה נוגע למגזר הערבי או למגזר כלשהו". לדבריו, "ההיסטוריה מלמדת אותנו שמגמה כזו עלולה לפגוע בשלב כלשהו בכל האוכלוסיה".

תגובתה של אוניברסיטת תל אביב לא התקבלה עד לפרסום הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully