וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הרכבת לא יוכלו לשבות עד ה-1 ביולי ללא אישור

גלעד גרוסמן ואריאל נוי

16.5.2011 / 13:44

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב גיבש פשרה בין הנהלת הרכבת לבין נציגי העובדים, לפיה יתקיים מו"מ בשיתוף בכירי ההסתדרות ונציגים של משרד התחבורה, במטרה ליישב את המחלוקות

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק. עריכה: יאיר דניאל)

עובדי הרכבת לא יוכלו לפתוח בשביתה עד ה-1 ביולי ללא אישור מוקדם של בית הדין לעבודה - כך נקבע היום (שני) בתום דיון שהתקיים בבית הדין. השופטת, אפרת לקסר, נפגשה בנפרד עם הנהלת הרכבת והעובדים ללא עורכי דינם, והצליחה לגבש עמם מתווה שקיבל תוקף של החלטה לפיו יתקיים משא ומתן עד ה-1 ביולי בשיתוף בכירי ההסתדרות ונציגים של משרד התחבורה, במטרה לנסות וליישב את המחלוקות בין הצדדים. המו"מ יתקיים על שלושה נושאים עיקריים: תחזוקת הקרונות החדשים, הבטיחות ברכבת ועדכון החלת השכר במגזר הציבורי ברכבת.

על הצדדים, כך הוחלט, לדווח בכל 10 ימים על ההתקדמות במשא ומתן. בתקופה הזו ייאסר על העובדים לפתוח בשביתה מבלי לפנות קודם לבית המשפט ולקבל את אישורו. "הצלחנו להבטיח את המשך התנועה החופשית של רכבת ישראל", אמרו עורכי הדין דפנה שמואלביץ' וגדעון רובין שמייצגים את הנהלת הרכבת לאחר הדיון, "הרכבת נוע תנוע".

ועד עובדי הרכבת בירך על החלטת השופטת ועל צירופו של משרד התחבורה להידיינות. מהוועד נמסר כי "בסך הכל רצינו שידברו איתנו וחבל שרק דרך בית המשפט הגענו לכך".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר לאחר ההחלטה: "אנו שמחים על המעורבות הפעילה של ביה"ד, אנו רואים בביה"ד כאח הגדול של המו"מ, הגענו היום להישג והוא שמירת הסטטוס קוו ברכבת ומניעה של צעדים חד צדדיים מצד ההנהלה".

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, אמרה כי היא "מברכת על החלטת השופטת, הכרחנו היום את ההנהלה ואת שר התחבורה לדבר איתנו על הנושאים שבסכסוך. אני שמחה שהשופטת החליטה כי לא יתקיימו צעדים חד צדדיים מצד ההנהלה וכי ינוהל מו"מ בתום לב בין ההסתדרות והעובדים לבין ההנהלה".

בתוך כך יושב ראש ההסתדרות עופר עיני קרא לשר התחבורה ישראל כץ להיכנס עימו למו"מ בנושא עובדי הרכבת. "שמעתי את שר התחבורה, ישראל כץ, יוצר לעצמו כסת"ח ומתלהם כי הוא יסגור את הרכבת אם לא תפתר בעיית הבטיחות", אמר עיני בכינוס כלכלי בתל אביב, "אם מאחורי כל האיומים הללו מסתתרת הפרטה ורצון להעביר את הרכבת לידיים פרטיות - כאן תתקל בי בכל העוצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully