וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנקות באוניברסיטת בן גוריון פתחו בשביתה

16.5.2011 / 9:51

מזה תקופה ארוכה מנהלות המנקות באוניברסיטה מאבק לשינוי תנאי העסקתן, והפיכתן מעובדות קבלן לעובדות "מן המניין". המו"מ עם ההנהלה תקוע, והבוקר הן פתחו בשביתה - כשלצדן הסטודנטים

בתום תקופה ארוכה של משא ומתן, שהסתיימה ללא תוצאות, הכריזו הבוקר (שני) עובדות הניקיון באוניברסיטת בן גוריון על שביתה, כמחאה על תנאי העסקתן. בתקופה האחרונה הן ניהלו מגעים עם האוניברסיטה ועם חברות הקבלן בהן עם הן מועסקות, אך כאמור, ללא הועיל. הבוקר הגיעו העובדות אל הקמפוס, אך בשונה מן הרגיל, לא החלו לנקות את המסדרונות והכיתות, אלא נאספו להפגנת מחאה בהשתתפות סטודנטים רבים. הסטודנטים והעובדות קראו לקבלנים לכבד את חוקי המדינה, לדאוג לזכויות סוציאליות, לימי מחלה וחופשה, וגם לפנסיה.

מזה חמש שנים מנהל ועד עובדות הניקיון באוניברסיטה מאבק עיקש בשיטת ההעסקה הקבלנית שיוצרת לטענתן תנאי העסקה ירודים, שלילה של זכויות בסיסיות המגיעות לעובדות, פגיעה עקבית בשכרן והעמדת מכשולים אל מול התאגדותן. בשנה האחרונה חברו אל העובדות הארגון החברתי "צדק חברתי" וארגון "כוח לעובדים", וכן אגודת הסטודנטים, שהחליטה באופן רשמי על תמיכה במאבקן. הסטודנטים אף הקימו פורום מאבק בשיתוף הארגונים השונים. הפורום קורא להעסקה ישירה של עובדות הניקיון על ידי האוניברסיטה, וזאת כדי להביא למצב בו העובדות יהיו עובדות מן המניין, וזכויותיהן יובטחו על ידי המעסיק.

יו"ר אגודת הסטודנטים, אורי קידר, אמר כי "בתור סטודנטים באוניברסיטה שחרטה על דיגלה את הערכים החברתיים, חורה לנו לראות מגזר כל כך מנוצל כמו עובדי הקבלן – ועוד בתוך הקמפוס שלנו. לאחר שהעובדות ניסו את כל הצינורות המקובלים, הן החליטו לשבות כמוצא אחרון".

"יש לנו תקציב מוגבל"

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר כי "האוניברסיטה היא מוסד ציבורי בעל תקציב מוגבל. במציאות מושלמת, ובעולם שבו לאוניברסיטה אין תקציב מוגבל, גם מאות המנקות המועסקות בשליש משרה, היו צריכות להיות חברות סגל האוניברסיטה. אך בחיים לא מושלמים, וכל עוד לא יוקצה המימון הציבורי לכך, העסקה ישירה של מאות המנקות תבוא בהכרח על חשבון תחומים אחרים, אשר נמצאים בליבת העיסוק של האוניברסיטה, שהם כידוע מחקר והוראה".

"האוניבסיטה מעסיקה את העובדות באמצעות קבלן", הוסיפו באוניברסיטה, "בדומה לכל מוסדות הציבור במדינת ישראל, כגון משרדי הממשלה, הכנסת, בתי המשפט ובתי החולים. יחד עם זאת, האוניברסיטה רואה את עצמה מחויבת לשמירה על תנאי העסקה הוגנים ומכובדים של עובדי הניקיון ועל זכויותיהם והיא מקפידה על מיצוי מלוא הזכויות המגיעות להם על פי חוק מהקבלנים המעסיקים אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully