וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלרטטן שעבר את הגבול

בועז ביסמוט

16.5.2011 / 8:01

דומיניק שטראוס-קאהן, מנכ"ל קרן המטבע העולמית והמועמד המוביל לנשיאות צרפת, תקף מינית חדרנית במלון במרכז מנהטן כשהוא עירום כולו. תודו שגם אתם, כמו מיליוני צרפתים אחרים, הייתם מתקשים להאמין.

דווקא אתמול פירסם העיתון "לה פאריזיין" בשערו סקר של המועמדים לנשיאות מטעם המפלגה הסוציאליסטית: שטראוס-קאהן מוביל בגדול עם 41% על פרנסואה הולנד (25%) ומזכירת המפלגה מרטין אוברי (16%). גורמים בארמון האליזה סיפרו כי הנשיא סרקוזי, שצונח בסקרים, דווקא היה מרוצה מהתוצאות מאחר שהוא משוכנע כי אופיו - או, יותר נכון, תאוותו של שטראוס-קאהן - יפילו אותו בסוף ולכן הוא מעדיף אותו כיריב במירוץ לנשיאות. לפחות הנבואה הזאת של סרקוזי מגשימה את עצמה. בינתיים. הוא, מן הסתם, היה מעדיף שהנבואה תתגשם בשלב מאוחר יותר של המירוץ.

צרפת מעולם לא ידעה סיפור מטורף כזה, ועל אחת כמה וכמה במערכת בחירות שתוצאותיה כה לא ברורות. הצרפתים מאוד מאוכזבים מהנשיא סרקוזי ומחפשים לו מועמד ראוי. לשטראוס-קאהן יש הכישורים להיות נשיא, וגם עבר מפואר, סקרים מבטיחים ואישה מדהימה. יכול להיות שהכישרון הנוסף שמייחסים לו תואם דווקא את צרפת (ע"ע הנשיאים הקודמים), אבל יש דבר הנקרא הסכמה.

כמה חבל גם שמדובר באחד מידידיה הגדולים של ישראל בצרפת, שנהג להגיע עם אשתו - היהודייה כמוהו - להפגנות תמיכה רבות שנערכו למען ישראל בפריז.

דרך אגב, אתמול היו כבר מי שתהו כיצד העיתונאים הצרפתים לא התריעו מבעוד מועד על מעלליו של האיש. "ידענו שהוא מתחילן סדרתי, ידענו שהוא אוהב 'להתעלק' על נשים, אבל מכאן ועד תקיפות מיניות המרחק גדול", אמרה אתמול בהתגוננות עיתונאית בכירה לרשת השנייה "פראנס 2". גם פרנץ-אוליבייה ז'יזבר, מבכירי העיתונאים בצרפת, אמר לנו אתמול כי אף שיש סביבו "50 אלף סיפורים, הפעם האיש עבר את הגבול הנסבל, בלשון המעטה".

תוצאות הבחירות הבאות הן חידה וכולם חוששים מהתחזקות הימין הקיצוני של מארין לה פאן. היא עצמה יצאה בהכרזות הקשות ביותר בפרשה. לא פלא: היא מריחה כבר את הניצחון בסיבוב הראשון. הימין הקיצוני הלוא תמיד מוכן לקלוט את אלה המאוכזבים מהפוליטיקאים הסורחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully