וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזרחים שנטרלו את הדורס: היה לו מוות בעיניים

שני אזרחים התנפלו על נהג המשאית שדרס ופצע 17 בני אדם והרג אדם אחד, ונטרלו אותו עד להגעת כוחות הביטחון. שי אלגלי: "חשבתי: או שאקריב את חיי או שיהיו פה עוד המון הרוגים"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר וקובי אליהו, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

אזרחים שנסעו בדרך בר לב בתל אביב נטרלו היום (ראשון) את נהג המשאית שנסע בפראות בעיר, הרג אדם אחד ופצע 17 נוספים. שי אלגלי ואריק לוי, שני תושבי תל אביב, הם הראשונים שריתקו את הנהג לרצפה. "ראינו אותו אחרי שהחל לנסוע ברחוב והוריד רמזורים בדרך. הוא יצא מהרכב, לקח חלקי רמזור שבורים ותקף איתם אישה. היא נפלה על הרצפה", סיפרו אלגלי ולוי. אלגלי היה הראשון שקפץ על הנהג והוריד אותו אל הקרקע: "ראיתי איש שיש לו מוות בעיניים ואמרתי 'או שאקריב את חיי או שיהיו פה עוד המון הרוגים'", אמר אלגלי. לוי הגיע וראה את חברו מתקוטט עם הנהג וסייע לו. השניים החזיקו בו במשך 15 דקות עד להגעת כוחות המשטרה, בעודו צועק "אללה ואכבר".

נהג האוטובוס בו פגעה המשאית, מאיר לוי, סיפר כי נסע בדרך לוד לכיוון וינטר, כשלפתע הבחין במשאית נוסעת בפרעות ופוגעת במכוניות בדרכה. " הוא בא מהכיוון הנגדי והתחיל לדרוס, ופתאום ראיתי שהוא מגיע אליי גם כן. סובבתי את ההגה ימינה, והוא בא לכיוון של האוטובוס, ראיתי שהוא מגיע לכיוון הקבינה. קמתי מהכיסא, קפצתי לכיוון הדלת וזהו. מזל שאני הייתי לבד וניצלתי, ישר ידעתי שזה פיגוע", סיפר לוי.

יסמין סימנטוב, שמתגוררת בסמוך למקום האירוע וצפתה בו מחלון דירתה, סיפרה אף היא על קטטה שהתפתחה בין אזרחים ברחוב לבין הנהג הדורס: "40 בני אדם ניסו להרביץ לו והוא הכה אותם חזרה עד שהמשטרה הגיעה".

גם ליזה, תלמידת כיתה ב' שהייתה באמצע שיעור בבית הספר היסודי אליהו גולומב, הייתה עדה לקטטה. "היינו באמצע שיעור חשבון", סיפרה ליזה והוסיפה כי "שמענו רעשים חזקים מבחוץ. הסתכלנו דרך החלון וראינו חבורה של הרבה אנשים רבים מכות מחוץ למשאית. המורים הורידו אותנו לקומה התחתונה, למרחב המוגן, והתקשרו להורים שלנו".

הנהג הכחיש כוונות פליליות או לאומניות

מחקירה ראשונית עולה כי הנהג החל בנסיעה מצומת מסובים, פגע ב-15 כלי רכב והמשיך בנסיעה פרועה עד דרך בר לב בתל אביב, שם השתלטו עליו כוחות המשטרה, עצרו אותו ולקחו אותו לחקירה. בוחני התנועה ממחוז תל אביב עקרו את לוח המכוונים של המשאית במטרה להתחקות אחר תנועת המשאית באירוע. "לוח המכוונים הוא כמו קופסה שחורה של המשאית והנתונים יועברו לפענוח במשטרה", אמר בוחן תנועה מהמחוז.

עם זאת, נהג המשאית, צעיר ערבי ישראלי תושב המרכז, הכחיש בחקירתו כוונות פליליות או לאומניות. הנהג סיפר לחוקריו כי תקר באחד מגלגלי המשאית גרם לו לאבד שליטה על המשאית. במשטרה מעריכים שגרסתו של הנהג אינה תואמת את הממצאים בשטח. נהג המשאית התנגש באוטובוס ריק שבלם אותו, סמוך לבית ספר גולומב. לאורך נתיב ההרס נפגעו מספר כלי רכב, רמזורים ותחנות אוטובוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully