וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עשרה לבנונים נורו ונהרגו סמוך לגבול

יהושע בריינר וניר יהב

15.5.2011 / 15:09

כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי עשרה לבנונים נהרגו וכ-60 נוספים נפצעו מירי בהפגנות לציון "יום הנכבה" באזור הכפר מארון א-ראס, סמוך לגבול עם ישראל. הערכה: נפגעו מירי צבא לבנון

רויטרס

(צילום: ערוץ 1, רויטרס. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

מאות לבנונים התקבצו היום (ראשון) בכפר מארון א-ראס, סמוך מאוד לגבול ישראל-לבנון, והחלו להפגין ולנסות לקיים תהלוכה לכיוון הגבול. רשת הטלוויזיה הלבנונית "אחבאר אל-מוסתקבל" דיווחה כי עשרה מפגינים נורו ונהרגו בגזרה כשניסו להתקרב אל הגבול. עוד דווח כי במקום ישנם 60 פצועים. צלם של סוכנות רויטרס צילם שתי גופות בזירת האירוע.

גורמי ביטחון מסרו כי צה"ל פתח באש על מנת להרחיק את המפגינים, שניסו לחצות את הגבול לשטח ישראל. עם זאת, ההערכה היא כי המפגינים הלבנונים נפגעו דווקא מאש צבא לבנון, שפעל גם הוא באזור. בצה"ל שיבחו את "הפעולה התקיפה" של צבא לבנון נגד ניסיון הפריצה בגדר וכי הירי שביצעו הכוחות היה מדאיג מאוד וכוון אך ורק לרגלי אלו שניסו לפגוע במה שהוגדר בצה"ל כ"תשתית ביטחון". מדובר צה"ל נמסר כי בשני האירועים היום, בלבנון ובסוריה, נפצעו קל שלושה קציני צה"ל ועשרה חיילים.

בניגוד לצה"ל, שהעריך כי המפגינים נפגעו מירי כוחות צבא לבנון, ראש הממשלה היוצא של לבנון, סעד חרירי, אמר הערב כי "ירי צה"ל לעבר הלבנונים שהפגינו בשקט בדרום לבנון הוא מתקפה קשה ובלתי מקובלת". חרירי קרא לקהילה הבינלאומית וכוחות האו"ם הפרושים בדרום לבנון להעמיד לדין את ישראל "על הפשע שביצעה כשירתה בברבריות לעבר הלבנונים".

רשת הטלוויזיה הלבנונית אל-מנאר דיווחה כי צה"ל חידש את הירי לעבר המפגינים באזור. "אנשים נוספים נפצעו, לא ברור באיזה אורח", דווח ברשת. עוד נטען, כי המפגינים עדין נמצאים במקום למרות דרישת צבא לבנון שישובו לבתיהם. צבא לבנון תגבר את כוחותיו בגבול ושיגר לגזרה כוחות מיוחדים.

גורם בכיר בצה"ל אמר כי הועבר מסר תקיף ללבנון על מנת שלא יתאפשר למפגינים להתקרב לגבול ובצה"ל נערכו על מנת למנוע מערבים-ישראלים להתקרב לגבול לבנון. הגורם הוסיף כי בפיקוד צפון יצטרכו לבדוק כיצד הצליחו המפגינים לחצות את הגבול למרות היערכות של צה"ל עם אמצעים לפיזור הפגנות וכוחות סדירים מיומנים של גדוד נח"ל, אשר תופסות את הגזרה.

מוקדם יותר היום כ-100 מפגינים פלסטינים ביצעו תהלוכה והפגנה לציון יום הנכבה במרחק של כ-400 מטרים ממעבר ארז בצפון רצועת עזה כשהם נושאים דגלי פלסטין. המפגינים התקרבו לעבר המחסום וכוח צה"ל פתח לעברם בירי. הפלסטינים מדווחים כי 45 בני אדם נפצעו באירוע. בתוך כך, עשורת פלסטינים נאספו גם ברפיח והם מפגינים נגד ישראל ומניפים דגל פלסטין ענק.

יום הנכבה מפת אירועים, מאי 2011. Google Earth
זירות האירועים היום - הכפר מג'דל שמס על הגבול הסורי-ישראלי ומארון א-ראס בלבנון/Google Earth

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully