וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים חסמו את כביש 1 במחאה על הכוונה להרחיבו

איילה חננאל

15.5.2011 / 9:10

כאלף מפגינים ממבשרת ציון ויישובים אחרים חסמו את כביש מספר 1 לכיוון ירושלים, במחאה על הכוונה להרחיבו, והתעמתו עם כוחות המשטרה. עומסי תנועה כבדים נרשמו במקום

יח"צ - חד פעמי

(צילום: נדב אברמוביץ', עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

כאלף מפגינים ממבשרת ציון ויישובים אחרים חסמו הבוקר (ראשון) את כביש מספר 1 לכיוון ירושלים. המפגינים מחו על כוונת הרשויות להרחיב את הכביש והתעמתו עם כוחות המשטרה. בעקבות כך נרשמו במקום עומסי תנועה כבדים. לאחר כשעה פינו המפגינים את הכביש, שנפתח מחדש לתנועה, והם עברו להפגין בתוך מבשרת ציון.

המפגינים מחו על תוואי כביש 1 החדש, כפי שתוכנן על ידי החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) ואושר בממשלת ישראל. נציגי התושבים טוענים כי התוכנית לשדרוג הכביש אושרה בועדה הארצית לתשתיות לאומיות ובועדת שרים מיוחדת, כאשר הוסתרו מעיני הוועדות אלטרנטיבות טובות יותר וזולות יותר, השתמשו בנתונים שגויים, לא נמצאו אנשי מקצוע מקצועיים לבדיקת ההתנגדויות, לא נבחרה חברה מפקחת מלווה, לא ניתנו חוות דעת נוספות מלבד של המתכננת (החברה הלאומית לדרכים) והתהליך היה מלווה באי סדרים נוספים שמעידים על חוסר התנהלות תקינה בנוגע לאישור התוכנית.

על פי התוכנית, הכביש יורחב לשלושה נתיבים בכל כיוון בנוסף על שיפור הבטיחות בקטע המשודרג באמצעות צמצום הרדיוסים לאורך התוואי, הוספת שוליים רחבים בצידי הדרך והתקנת מעקות בטיחות חדשים. עלות התוכנית נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקלים. בחברה הלאומית לדרכים (מע"צ) מבטיחים לפעול למניעת עומסי התנועה במהלך תקופת העבודות באזור. לדברי סמנכ"ל החברה איתן שיפרון, הקבלנים המבצעים את הפרויקט יחוייבו להשאיר לפחות שני נתיבי תנועה פתוחים במהלך כל עבודות השדרוג.

עוד טוענים נציגי התושבים, כי התוכנית הנוכחית היא מתכון לאסון לאומי הבא של מדינת ישראל, הוא יגביל את הגישה לעיר הבירה של מדינת ישראל, ויכלא ויסכן את חייהם של 200,000 תושבי יישובי פרוזדור ירושלים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

לטענת שר התחבורה, ישראל כץ, "הרחבת כביש מספר 1 לשלושה נתיבים וביטול 'סיבוב המוות' במוצא יאפשרו לעשרות אלפי העובדים לחלוף על הפקקים ולהגיע לירושלים בבטיחות ובמהירות". לדבריו, "שדרוג הכביש ופרויקט הרכבת המהירה לירושלים המקודם כיום יקצרו את משך הנסיעה אל העיר ויהוו חיזוק משמעותי לבירת ישראל".

יו"ר המועצה המקומית מבשרת ציון, אריה שמם אמר הבוקר כי "אנו לא מתנגדים לשדרוג כביש 1, זה פרויקט מבורך. אבל כשהמדינה משקיעה 5 מיליארד שקל בפרויקט תחבורתי, רצוי שהיא תיערך לתכנון ראוי, בהתאם ולא לתכנון חלמאי שיבזבז כספי ציבור אדירים ולא יפתור את הבעיות הנוכחיות בנסיעה לירושלים וממנה. יש תכניות שנותנות פתרונות תחבורתיים טובים יותר, בטיחותיים יותר ובהרבה פחות כסף ציבורי. אנו לא נלחמים על איכות חיים או על פקקים שיהיו, אנו נלחמים על חיינו, על שמירה של אינטרסים לאומיים ועל מנהל תקין".

יו"ר מטה המאבק, יואב ליהמן, המפקח לשעבר על הבנקים אמר: "זהו האסון הלאומי הבא והכתובת נמצאת על הקיר. אפשר למנוע את האסון הבא ואת ועדת החקירה הבאה במחיר דל מאוד, שינוי תוכנית בלבד. 200,000 תושבי ישובי פרוזדור ירושלים הולכים לחיות תחת סכנה ביטחונית- אין מענה ראוי למקרה חרום שעלול להתרחש אם בשל תאונה, שריפה, אסון טבע או אירוע ביטחוני. לא קיימת בתוכנית שום דרך חלופית שתאפשר פינוי והצלה ממבשרת במידה והכניסה היחידה תחסם. נוצר מצב אבסורדי בו כל התנועה מפרוזדור ירושלים ואליו או לחלופין התנועה בכביש הגישה הראשי לעיר הבירה של מדינת ישראל תהיה תלויה בלעדית בזרימה חופשית של כלי הרכב במנהרות או בתוואי הגשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully