וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באחד העם חוששים ממשבר החובות באירופה

יעל פטר

14.5.2011 / 22:59

המסחר באחד העם ייפתח השבוע על רקע משבר החובות המאיים על אירופה. בנק לאומי "עונת הדו"חות הכספיים צפויה להיות טובה"; הפועלים: “ממליצים על חשיפה מנייתית"

יום המסחר הראשון בשבוע בבורסת תל אביב ייפתח מחר (ראשון) על רקע החשש בעולם כי נטל החובות של יוון אירלנד ופורטוגל צפוי להיות גדול מההערכות קודמות. יום המסחר האחרון נחתם במגמה שלילית, ת”א 25 שירד ב-0.8% יפתח ברמה של 1,290 נקודות, ומדד ת”א 100 שנחלש ב-0.7% יפתח ברמה של 1,173 נקודות.

בורסות וול סטריט נחתמו בסוף השבוע במגמה שלילית על רקע החשש מהחרפה במשבר החוב באירופה ובפרט ביוון וכן על רקע חשש מהתגברות האינפלציה בארה"ב. מדד דאו ג`ונס ירד ב-0.8%, נאסד"ק איבד 1.2% ו- S&P500 נסוג ב-0.8%.

בגזרת המקרו העולמית, האיחוד האירופי הזהיר בסוף השבוע כי נטל החובות של יוון, אירלנד ופורטוגל צפוי להיות גדול באופן ניכר משהוערך עד כה, דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי. אולה רן, נציב האיחוד האירופי למדיניות מוניטרית, אמר היום כי ממשלת יוון נדרשת לקצץ את הוצאותיה בשיעור חד אף יותר משהוערך בתוכנית החילוץ של האיחוד האירופי ליוון. רן הוסיף כי המצב של יוון "חמור ביותר", אולם לא אמר במפורש כי יוון תהיה זקוקה לחבילת חילוץ נוספת, בנוסף להלוואות החירום בסך 110 מיליארד יורו (156 מיליארד דולר) שקיבלה לפני שנה.

בסוף השבוע אמרו כלכלני בנק לאומי בסקירה השבועית כי "עונת הדו"חות הכספיים צפויה להיות טובה, על רקע נתוני הכלכלה הריאלית החזקים של המשק המקומי. בהתחשב בכך וברמת המכפילים בה נסחר כיום שוק המניות המקומי, נראה כי בהסתכלות ארוכת טווח תתחדש המגמה החיובית, במידה והסביבה הגיאופוליטית תתייצב".

כלכלני בנק הפועלים אומרים "אנו ממשיכים להחזיק בדעה חיובית בנוגע לשוק המניות המקומי, וממשיכים בהמלצתנו להחזיק בחשיפה מנייתית מלאה, בהתאם למידת שנאת הסיכון של הלקוח. ההשקעה צריכה להיעשות באופן סלקטיבי - כלומר בחירתן של מניות ספציפיות על פני השקעה במדדים, כשההעדפה היא לחברות המוטות למשק המקומי שיהנה מהתאוששות המקומית, מהשיפור בשוק העבודה ומשערי מ"ח נוחים ליבוא".

בגזרת המניות, חברת אורמת טכנולוגיות , שבשליטת יהודה ודיתה ברוניצקי, חתמה על הסכם עם חברת Tasman Norse Skog להספקת תחנת כח גיאותרמית בשדה Kawerau בניו זילנד תמורת 20 מיליון דולר. אורמת תספק את ההזמנה בתוך 13 חודשים. ההזמנה, שתגדיל את צבר ההזמנות של החברה ל-104 מיליון דולר, מבססת את הערכת מנכ"ל אורמת טכנולוגיות יורם ברוניצקי, לפיה פעילותה של החברה בתחום של ייצור ציוד והקמה של תחנות כח גיאותרמיות עבור אחרים תמשיך לגדול בעקבות גידול בביקושים במערב אירופה ובאסיה.

בית ההשקעות דש איפקס מאותת כי לא יפעל בשני ראשים בתחום תעודות הסל. בית ההשקעות מינה באחרונה ליו"ר חברת תעודות הסל אינדקס את אייל סגל, המשמש גם כמנכ"ל משותף בתכלית, חברת תעודות הסל השנייה בגודלה בישראל. סגל החליף את יוחנן הרשקוביץ, שמכהן בתפקיד מאמצע 2007. הרשקוביץ היה מינוי של אייל בקשי, בעל השליטה הקודם באינדקס. לאחר שבתחילת השנה רכש דש איפקס את מלוא מניות אינדקס, הוחלף היו"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully