וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתמול בי-ם: שוטרים נפצעו מאבנים שיודו לעברם

איילה חננאל, אריאל נוי ויהושע בריינר

15.5.2011 / 0:19

בשועפאט, עיסאוויה וצור באהר יידו פלסטינים אבנים לעבר כוחות משטרה ומג"ב ופצעו קל שוטרים. אירועים דומים התרחשו כבר בצהריים בהלווית הנער הפלסטיני שנורה ביום שישי במהלך הפגנה

העימותים בירושלים סביב ארועי יום הנכבה נמשכים: במחנה הפליטים שועפאט שבצפון ירושלים נפצעו אתמול (שבת) באורח קל שני שוטרים מאבנים שיידו פלסטינים והמשטרה עצרה שלושה חשודים במעשה. גם בשכונת עיסאוויה יידה פלסטיני אבנים לעבר כוחות משטרה ומשמר הגבול. מהומות פרצו גם בכניסה לשכונה הפלסטינית צור באהר, בדרום מזרח ירושלים. תושבי השכונה יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר השוטרים וכוחות מד"א שהגיעו למקום דיווחו על שלושה שוטרים שנפצעו באורח קל ועל שישה עצורים.

במקביל, במהלך נסיעה של כמה כלי רכב ישראלים בסילוואן נזרקו לעברם כמה בקבוקי תבערה, שהתנפצו והתקלחו, אך לא נגרם נזק ואין נפגעים. המיידים פוזרו באמצעים לפיזור הפגנות. בסך הכל עצרה היום המשטרה 19 פלסטינים בשל הפרות סדר.

בנוסף, שני צוותי כיבוי נקראו לכבות רכב שעלה באש ברחוב אבו טור בירושלים, בעקבות זריקת בקבוק תבערה. במקביל צוות כיבוי נוסף הופנה לטיפול בשריפת דירה בשכונת סילוואן, אך הוא נעצר על ידי צוותי מג"ב. מקורות פלסטינים דיווחו כי בפאתי שכונת סילוואן עלה בית בלהבות, כתוצאה מפגיעת רימון גז,. על פי הדיווח, מספר תושבים נפגעו מהשריפה וביניהם שלושה ילדים. בתנועת "סולידריות שייח ג'ראח" טוענים כי כוחות כיבוי וחילוץ לא הורשו להכנס למקום ותושבים שהתקשרו למוקד מכבי האש נענו שכוחות הכיבוי אינם נכנסים לשכונה. האש כובתה על ידי התושבים שפינו את הנפגעים לטיפול.

בצהרי שבת יודו אבנים לעבר כוחות משטרה ומג"ב במהלך הלוויתו של הנער הפלסטיני, מילאד עיאש, שמת מפצעיו לאחר שנורה בהפגנות "יום השאגה" אתמול במזרח ירושלים.

מילאד עיאש בן ה-17, נורה ביום שישי במהלך הפגנה, לאחר שיידה אבנים לעבר בית יהונתן במזרח ירושלים. מאהר עיאש, דודו של הנער, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי אחיינו מת מפצעיו לאחר שנפצע אנושות מירי בבטנו. אנשי בית יהונתן הכחישו את האשמות תושבי סילוואן לפיהם כי מאבטח מהבית הוא זה שירה והרג את עייאש. "אנו מוחים על השקרים וההסתה נגד המתיישבים", אמרו התושבים, "לא היה ירי מאבטחים לעבר מחבלים פלסטינים ביום שישי. נסיון ההסתה המופרך מהווה סכנת חיים לאזרחים שומרי חוק החיים בזכות בביתם", אמרו התושבים לגלי צה"ל.

צה"ל הטיל סגר על יהודה ושומרון

בצה"ל ובמשטרה נערכים להפגנות אלימות והפרות סדר, כחלק מציון "יום הנכבה". דובר צה"ל מסר כי על פי החלטת שר הביטחון אהוד ברק, ובהתאם להערכת המצב בצה"ל, יוטל, החל משבת בשעה 23:59, סגר כללי על שטחי יהודה ושומרון. הסרת הסגר תתבצע היום בשעה 23:59, בהתאם להערכת המצב. במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטאריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור המנהל האזרחי.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו קיים אתמול בשעות הצהריים ישיבות הערכת מצב במטה הארצי ובמטה מחוז ירושלים על רקע אירועי ציון "יום הנכבה" במזרח ירושלים ולקראת האירועים הצפויים היום ברחבי הארץ. בישיבות נכחו קצינים בצמרת המשטרה וכן גורמי ביטחון במשמר הגבול.

המפכ"ל הדגיש כי המשטרה תאפשר פעולות מחאה תוך איפוק וריסון ומנגד לא תאפשר הפרות חוק והפרות סדר. עוד נמסר מהמשטרה, כי ההיערכות במזרח ירושלים וביישובי עוטף עזה תימשך בכוחות מתוגברים וכך גם ההיערכות בשאר מחוזות המשטרה בימים הקרובים, זאת על מנת לתת מענה לכל תרחיש אפשרי.

לפניות לכתבים: יהושע בריינר joshjosh@walla.com איילה חננאל plilimm@walla.com

עדכון ראשון: 21:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully