וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי לבנונים וירדנים יפגינו מחר סמוך לגבול

14.5.2011 / 20:46

כחלק מהאירועים לציון הנכבה יתאספו מחר אלפי לבנונים וירדנים ליד הגבולות עם ישראל בדרישה "לממש את זכות השיבה". בגבול הירדני מנעו היום מפעילים להגיע לישראל ולהצטרף להפגנות

אלפי פליטים פלסטינים המתגוררים בלבנון צפויים לצעוד מחר (ראשון) לציון יום הנכבה לעבר הגבול עם ישראל, בדרישה "לממש את זכות השיבה". אחד ממארגני התהלוכה העריך כי 50 אלף פלסטינים "מכל הגילאים ומכל מחנות הפליטים בלבנון, ביחד עם אזרחים ערבים נוספים ותומכים זרים, ישתתפו ב'תהלוכת השיבה'". בשיחה עם עיתון לבנוני אמר המארגן, יאסר עזאם, כי האלפים יצעדו לעבר גבול ישראל-לבנון.

על פי הדיווחים בלבנון, האלפים צפויים להתאסף כמה מאות מטרים מהגבול עם ישראל, באזור העיירה בינת ג'ביל שבדרום המדינה. "זו לא הפעם הראשונה שתהלוכה מסוג זה מתרחשת", אמר עזאם. "יחד עם זאת, זו צפויה להיות התהלוכה הגדולה ביותר. כולם ישתתפו יחד וישאו את דגל פלסטין. זו צפויה להיות ההתכנסות הפלסטינית הגדולה ביותר בגבול לבנון-ישראל מאז 48'". רבים מהפליטים צפויים לשאת עימם את המפתחות המקוריים של בתיהם בישראל.

קבוצות של פעילים מירדן אף ניסו לחצות את הגבול היום במטרה להביע את מחאתם בתוך גבולות ישראל, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. רשויות הביטחון הירדניות החזירו היום אוטובוסים ובתוכם פעילים שקיוו להיכנס לישראל. מפגינים שניסו להיכנס לעזה דרך מצרים נעצרו באופן דומה בסיני על ידי המשטרה המצרית. קבוצת הפעילים הירדנים, אשר מכנה עצמה "צעירי ה-15 במאי" נעצרה על ידי המשטרה חמישה קילומטרים לפני מעבר הגבול "נהר הירדן" שם תכננו לבלות את הלילה ולהמשיך מחר אל פנים הארץ כדי להצטרף למחאות על זכות השיבה הפלסטינית.

כיוון שאולצו להישאר בירדן, סיפרו הפעילים כי ישובו לעמאן ויקיימו הפגנה מול השגרירות הישראלית במקום ומחר צפויים אלפי פלסטינים וירדנים מירדן להיענות לקריאות לצעוד לציון יום הנכבה ולערוך באזור העיירה כראמה, הסמוכה לגשר אלנבי, עצרת גדולה. "נקבל את פניהם של אלפי משתתפים מכל רחבי ירדן שישתתפו באירוע יוצא הדופן", אמר מארגן הצעדה לעיתון ירדני. "בעיירה כראמה דמם של הפלסטינים מעורבב עם הדם של הירדנים. המקום הזה מייצג את הברית החזקה בין הפלסטינים לירדנים". לדבריו, המפגינים ישאו שלטים שעליהם תיכתב הססמה "העם רוצה לשחרר את פלסטין".

לפניות לכתב - nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully