וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר איים על שופטת שלא קיצרה את עונשו

איילה חננאל

13.5.2011 / 14:43

יום-טוב בלולו המרצה מאסר בכלא מעשיהו חשוד כי גידף את השופטת חיותה כוחן ואיים כי ישרוף את רכבה. על פי החשד, האסיר איים על השופטת משום שלא קיצרה את עונשו

במהלך הימים האחרונים בוצעה בימ"ר מרכז חקירה כנגד יום-טוב בלולו, תושב בת ים בן 25, המרצה תקופת מאסר בכלא מעשיהו, לאחר שעל פי החשד גידף את חיותה כוחן, שופטת בית המשפט המחוזי בדימוס שמכהנת בוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר, ואיים עליה כי יפוצץ את רכבה הפרטי בשל קביעתה כי לא ינוכה שליש מתקופת מאסרו, כך נמסר היום (שישי) מהמשטרה. לחלק מהאיומים היו עדים קציני שב"ס. ביום ראשון הקרוב יוגש נגדו כתב בבימ"ש השלום בכפר סבא בגין איומים והעלבת עובד ציבור. על בלולו נגזרו כמעט חמש שנות מאסר לאחר שהורשע בהנחת מטען חבלה שהתפוצץ בבת ים לפני כשנה.

בשנים האחרונות חלה מגמת עלייה ניכרת באלימות כלפי שופטים. בשנת 2004 נורה למוות השופט עדי אזר מחוץ לביתו שברמת השרון. במעשה הורשעו שנתיים לאחר מכן יצחק זוזיאשווילי ורפי נחמני. השופטים קבעו שזוזיאשווילי הזמין את הרצח, לאחר שכל בקשותיו לעריכת משפט חוזר נדחו.

מקרה נוסף של אלימות נגד שופטים אירע כאשר נאשם שהורשע ברצח של שלוש נשים זרק בינואר האחרון נעל על שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, בעת הקראת הרשעתו. מאבטח של משמר בתי המשפט הצליח למנוע את פגיעת הנעל בשופט.

"האיום על שופטים הוא תחילת התפוררותה של הדמוקרטיה, הוא עלול להביא לניצחונם של הרעים, לניצחון הפשע על הסדר החברתי", אמרה נשיאת בית משפט העליון דורית ביניש בעבר בהתייחסותה לנושא. ביניש עצמה סבלה גם היא מתקיפה, כאשר לפני כשנה הושלכה לעברה נעל בעת דיון בתיק גירושים בית המשפט העליון, על ידי פיני כהן, שהורשע בתקיפה שגורמת חבלה של ממש ובביזוי בית המשפט, ונענש בשלוש שנות מאסר שקוצרו לאחר מכן לשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully