וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: המשטר נערך להפגנות הצפויות לאחר התפילות

ניר יהב

13.5.2011 / 9:08

עשרות אלפי אזרחים סורים צפויים לצאת לאחר תפילות יום השישי להפגנות נגד המשטר של אסד. המפגינים יקראו לשלטונות לשחרר את הנשים הרבות שנעצרו במחאה

לאחר מספר ימים של רגיעה יחסית בהפגנות המחאה בערי סוריה, מתכוונים היום (שישי) לצאת עשרות אלפי אזרחים סורים לאחר תפילות יום השישי להפגנות נגד המשטר תחת הכותרת "יום שישי של בנות החורין". המפגינים צפויים לקרוא לשלטונות לשחרר את הנשים הרבות שנעצרו במהלך הפגנות המחאה בשבועות האחרונים ולהביע הזדהות עימן.

בד בבד, ממשיכים כוחות הביטחון הסורים להפעיל יד קשה נגד המפגינים. על פי דיווחים מסוריה, בימים האחרונים ערכו אנשי כוחות הביטחון גל מעצרים נרחב בערים המרכזיות במדינה ואף הטילו עוצר על הערים בניאס, חומס ודרעא. אתמול הפגינו כאלפיים סטודנטים בעיר חלב, השנייה בגודלה בסוריה, בדרישה להסיר את המצור מעל שלוש הערים.

בתוך כך, היחסים בין טורקיה לסוריה, שהיו עד לא מזמן הדוקים מאד, הולכים ומתערערים על רקע האלימות שמפעילים כוחות הביטחון הסורים כלפי המפגינים. הביקורת שהשמיע ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן על האלימות בסוריה הכעיסה מאד את העיתונות הממסדית בסוריה שתקפה את ארדואן וכינתה אותו "מטיף".

בטורקיה, עם זאת, לא התרגשו מהדברים. מקורות טורקיים בכירים אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ארדואן אומר את הדברים לא כמטיף אלא כמשיא עצה. "היציבות בסוריה חשובה לנו מאד", הוסיפו. "אנו מודאגים משפיכות הדמים שם. לא שינינו את עמדתנו, מי ששינתה את עמדתה היא סוריה. רפורמות ודיאלוג הן הדרכים היחידות לצאת מהמשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully