וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות במערכת הביטחון לקראת אירועי יום הנכבה

13.5.2011 / 6:10

על אף שבמערכת הביטחון לא צופים אירועי אלימות משמעותיים במסגרת ציון "יום האסון" הפלסטיני, כוחות צבא ומשטרה רבים יתפרסו באזור ירושלים ויו"ש. הכניסה למתחם הר הבית הוגבלה

כוחות גדולים מאוד של צבא ומשטרה יתפרסו החל משעות הבוקר (שישי) בירושלים וברחבי יהודה ושומרון במסגרת הערכות מערכת הביטחון לאירועי "יום הנכבה", מחשש להפגנות אלימות מצד הפלסטינים. על אף שבמערכת הביטחון ובצה"ל מאמינים כי אירועי יום הנכבה, שייערכו רשמית רק ביום ראשון, יעברו ללא אירועי אלימות משמעותיים, ההערכות מתחילה כבר היום, כאשר העיניים מופנות בעיקר לעבר הר הבית, שם מקווים כי תפילות יום השישי יעברו בשלום. בהערכת מצב שהתקיימה אתמול במחוז ירושלים הוחלט להגביל את כניסת המתפללים למתחם לגברים מעל גיל 45.

במקביל ישנה היערכות של צה"ל גם באזור רצועת עזה לקראת תהלוכות שמתוכננות אל עבר מחסום ארז. בקרב הפלסטינים מכונה היום "יום השאגה", כאשר מלבד ההפגנות הקבועות בבילעין, ניעלין, וולג'ה ונבי סאלח, ישנן כוונות לקיים כבר היום הפגנות נוספות.

יום שבת זכה לכינוי "יום התרועה" כאשר ביום ראשון, בו יחול יום הנכבה, מתוכננות הפגנות ותהלוכות המוניות בכל ערי הגדה. בצה"ל קיימו בשבוע האחרון מספר פגישות עם המקבילים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים שאמרו לעמיתיהם הישראלים כי בכוחם למנוע אירועי אלימות, אולם בצה"ל לא לוקחים סיכון ותגברו משמעותית את כלל הכוחות בגדה לקראת הימים הקרובים.

מילת המפתח של המפקדים הבכירים בצה"ל לכוחות שיפעלו בשטח היא "איפוק". בצה"ל יימנעו ככל שניתן מירי חי לעבר הפלסטינים על מנת למנוע מצב של הרג שיגביר את גובה הלהבות. במערכת הביטחון ייערכו לקראת עימותים בשולי הערים הפלסטיניות, אולם לא צופים התנגשויות אלימות משמעותיות אל מול הכוחות או אל מול המתנחלים. בפיקוד מרכז קיימו שיחות עם ראשי הציבור בקרב ההתיישבות ביהודה ושומרון על מנת למנוע פעולות מתנחלים כנגד פלסטינים שיגרמו להסלמה בימים המתוחים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully