וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מנמיכים ציפיות מאובמה: "נכשל בביצוע"

ניר יהב

12.5.2011 / 14:36

לקראת הנאום שיקדיש נשיא ארה"ב למתרחש במזה"ת, אמרו גורמים פלסטינים בכירים לוואלה! חדשות כי בניגוד ל"נאום קהיר", הפעם יפעל אובמה במטרה לחסל את שאיפתם להביא להכרה במדינה

על רקע המהפכות במדינות ערב ועל רקע חיסול מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן, אמור בשבוע הבא נשיא ארה"ב ברק אובמה לשאת נאום שבו יציג מדיניות חדשה בנוגע למזרח התיכון, כשבמרכזה תכנית לקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. אולם בניגוד לנאומו הראשון בקהיר בפני העולם הערבי והמוסלמי, שעורר אצל הפלסטינים תקוות רבות, כעת הם מנמיכים ציפיות ומבהירים כי הדברים של אובמה צריכים להיות מתורגמים בשטח.

"בנאום הראשון שלו, אמר אובמה כמעט את כל מה שרצינו וקיווינו לשמוע, אלא שבשטח הוא עשה בדיוק ההפך", אמרו לוואלה! חדשות גורמים פלסטינים בכירים. "הוא דיבר בנאום על הצורך בפירוק התנחלויות ובקידום תהליך שלום זריז ואינטנסיבי כדי להגיע להסכם שלום, אלא שתהליך השלום נמצא במוות קליני דווקא בתקופתו של אובמה. הוא דיבר יפה מאוד. לא כמו מנהיג, אלא כמו נביא, אבל בביצוע הוא נכשל".

הגורמים העריכו כי גם בנאומו בשבוע הבא ידבר אובמה בצורה יפה ומשכנעת, אך יש לוודא שנשיא ארה"ב אכן יפעל בשטח: "הנאום יהיה אולי טוב, אבל מטרתו היא לחסל את שאיפתנו ללכת לאו"ם כדי לבקש הכרה במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67'. לא ברור האם אובמה הוא מספיק חזק ויציב כדי להפעיל לחץ כבד על ישראל להתקדם בתהליך השלום, שכן ברור שהמכשול הגדול בפני השגת שלום באזור הוא ממשלת הימין הקיצוני בישראל ולא סלאם פיאד או אבו מאזן".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully