וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה הסתיימה: הרכבת חוזרת לפעול בהדרגה

12.5.2011 / 14:10

תנועת הרכבות ברחבי הארץ מתחדשת בהדרגה, אחרי שעות של עיכובים. ברכבת ישראל ממליצים לכל נוסע המעוניין לברר את מועד נסיעתו המעודכן, להתקשר למוקד הרכבת

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

אחרי שעות של עיכובים, תנועת הרכבות ברחבי הארץ מתחדשת באופן הדרגתי - החל מהשעה 14:00. ברכבת ישראל ממליצים לכל נוסע המעוניין לברר את מועד נסיעתו המעודכן, להתקשר למוקד הרכבת בטלפון 5770*.

מוקדם יותר, בית המשפט ברמלה שחרר בתנאים מגבילים את עשרת חברי ועד עובדי הרכבת, שנעצרו אמש לאחר שהפגינו מול ביתו של יו"ר דירקטוריון הרכבת המיועד, אורי יוגב.

החל מהצהריים מורגשת תנועה ערה של אנשים בתחנת הרכבת תל-אביב מרכז, העמוסה שבתחנות הרכבת בארץ. כך, למשל, יוסי וסרמן, שמתגורר באוסטרליה בשנים האחרונות, תקוע בתחנה. הוא ורעייתו עזבו את בית המלון בו הם מתארחים בשעה 11 בבוקר, והיו אמורים להגיע לקריית מוצקין לפני כשעתיים. בשיחה עם וואלה! חדשות הוא סיפר: "אנחנו מבלים על ספסל ההמתנה ומצפים לחידוש התנועה. אין לנו כל עמדה לגבי לגיטימיות השביתה, אנו מאמינים שהעובדים פשוט דואגים לתנאי ההעסקה שלהם", אמר וסרמן. הוא הוסיף בחיוך כי "אני סובל בינתיים, כנראה שזה חלק מהצד הישראלי שבי".

שגיא, סטודנט, מתגורר במושב סמוך לנתניה ומחכה לרכבת שתיקח אותו הביתה, אחרי שכבר המתין לה במשך שעתיים. שגיא אמר כי "לא ייתכן שגוף ציבורי כמו רכבת ישראל יתפקד בצורה כל כך גרועה עד לרמה שאי אפשר לסמוך עליו. מישהו צריך לתת את הדעת לכל מה שקורה בארגון הזה". מנצור מעוספיה מחכה לרכבת שתיקח אותו לחיפה, בדרך חזרה לכפר מגוריו. הוא סיפר כי "עובדים לא היו צריכים להשבית את הרכבת אלא ללכת בית המשפט - לדרוש את מה שמגיע להם וגם לקבל. למה אנחנו צריכים לסבול בגלל מאבק שאמור להיות מוכרע בין כתלי בית המשפט?".

"להנהלת הרכבת אחריות למצב הזה"

גילי ממודיעין, שחיכה במשך שעות בתחנת רכבת מרכז אמר כי "אין ספק שצריך לעשות בדק בית רציני ברכבת ישראל. מצדי שישביתו את כל תנועת הרכבות לחודש, אם אחר כך תבוא הנהלה חדשה שאינה מורמת מקהל הנוסעים והעובדים". באשר לשביתה, אמר כי "הפגנות כוח מהסוג הזה הן לא מחזה נדיר בישראל. במקרה של הרכבת, ודאי שיש להנהלה אחריות למשבר הזה".

שר התחבורה, ישראל כץ, הגיב בזעם על השביתה. בראיון לוואלה! חדשות אמר השר כי "זו שביתה פראית. אף שהוכרז על סכסוך עבודה, אי אפשר להכריז מיידית על שביתה שתפגע בעיקר בחיילים ביום חמישי. אינני נגד עובדים ובזמנו נלחמתי שגם אם את עבודות התשתית תבצע חברה אחרת, הם יפקחו על העבודה. אך לא ייתכן שעובדים ינהלו את הרכבת ויחליטו על השבתה מהרגע להרגע".

בעקבות השבתת הרכבת, הפעיל משרד התחבורה את תכנית החירום שהכין למציאת אמצעי הסעה ציבורית חליפיים – תכנית שהוכנה בדיוק עבור מקרים מסוג זה שאירע הבוקר. במסגרת ההיערכות, תוגברו היום קווי האוטובוסים שלאורך קווי הרכבת המושבתים ב-120 אוטובוסים מחברות הסעה פרטיות במטרה לצמצם את הנזק לנוסעים. במשרד התחבורה קראו הבוקר לציבור הנוסעים להגיע לתחנות המרכזיות של האוטובוסים, ולא לתחנות הרכבת שהושבתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully