וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מצוקת הרפואה בנגב: יוזמה להקמת בי"ח חדש

12.5.2011 / 13:28

בכנס בנושא במצפה רמון, הציג היום השר לפיתוח הנגב והגליל נתונים חמורים אודות מצוקת האשפוז בנגב. במטרה לפתור הבעיה, הציג השר תכנית להקמת בית חולים חדש בצומת להבים

על רקע מצוקת הרפואה בדרום, הציג היום (חמישי) המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, את תוכניתו לצמצום פערי הבריאות בין המרכז לבין הדרום. התוכנית שהוצגה בכנס מצפה רמון לבריאות, כוללת את הקמתו של בית חולים בצומת להבים. בשלב ראשון יבנה בית חולים ובו 300 מיטות: מיון פנימית, כירורגיה ונשים. בשלב השני, בתוך עשור, יגדל מספר המיטות לכ-600 ובשלב השלישי יורחב בית החולים לכ-900 מיטות תוך 20 שנה.

התוכנית גם כוללת את הקמתו של מרכז אזורי רפואי במועצה אזורית ערבה תיכונה בשיתוף JNF-USA בהשקעה של 4 מיליון שקל. המרפאה תכלול רופאים מקצועיים, קלינאית תקשורת, מתחם ריפוי בעיסוק ופסיכולוג. השר סילבן שלום אמר היום כי "צמצום פערי הבריאות בין מרכז ופריפריה הכרחי על מנת לעודד מעבר של אוכלוסיה לאזור ולחזק את האוכלוסייה הקיימת. פערי הבריאות והעדר מענה רפואי מקצועי מהווה חסם משמעותי בפני משפחות אשר רוצות לעבור ומקשה על האוכלוסייה המקומית".

המרכז לחקר הבריאות בנגב פירסם היום נתונים קשים על מצב הרפואה בדרום, המצביעים על מחסור במיטות אשפוז, רופאים ואחיות. שיעור מיטות האשפוז הוא הנמוך ביותר בישראל - 1.384 ל-1,000 נפש לעומת 1.933 במרכז הארץ. מספר הרופאים בדרום מייצגים שיעור של 1.64 ל-1,000 נפש בהשוואה ל-1.99 במרכז הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully