וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום הפוגה: הרופאים חוזרים לשבות בחלק מבתיה"ח

אריאל נוי

12.5.2011 / 7:36

ההסתדרות הרפואית שבה לשבות. היום לא תתבצע הפעילות במכונים ובמרפאות החוץ בבתי חולים במרכז ובצפון הארץ. מטופלי דיאליזה וסרטן יקבלו טיפול כרגיל

ההסתדרות הרפואית מחדשת את העיצומים. היום (חמישי) צפויים לשבות המכונים ומרפאות החוץ בבתי החולים במרכז ובצפון. מדובר בבתי החולים פוריה בטבריה, זיו בצפת, בית החולים בנהריה, בית החולים מזרע בעכו, העמק בעפולה, המרכז הגריאטרי שוהם, המרכז הגריאטרי נתניה, בית החולים שלוותה בהוד השרון, בית החולים פרדסיה לב-השרון, הלל-יפה בחדרה, בית לוינשטיין ברעננה, מאיר בכפר סבא, כל בתי החולים בחיפה ובפתח תקווה ובית החולים שיבא בתל-השומר.

למרות העיצומים, מטופלי דיאליזה וסרטן יקבלו טיפול כרגיל. חולי סרטן שהיו אמורים להתחיל היום בסדרת טיפולים יופנו לוועדת חריגים. בתוך כך, היום אמור להתחדש גם המשא ומתן בין נציגי ההסתדרות הרפואית לפקידי האוצר.

אתמול התכנסה ועדת הבריאות של הכנסת לישיבת פגרה מיוחדת, בכדי לדון בשביתת הרופאים ובניסיון לחדש את המשא ומתן בין משרד האוצר להסתדרות הרפואית (הר"י). הדיון נערך לאחר שגם בשבוע שעבר הסתיימה פגישתם של נציגי הצדדים ללא תוצאות משמעותיות.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, דרש בישיבה כי כל הסכם שייחתם עם הרופאים יכלול את קיצור משמרות הרופאים המתמחים בבתי החולים ל-18 שעות. זאת בניגוד לנוהג כיום, לפיו רופא מתמחה מוגבל לעבודה במשמרת של 26 שעות. לדברי ליצמן, "גם לנהג אוטובוס לא נותנים לנהוג מספר כזה של שעות על הכביש". כמו כן, חזר ליצמן בישיבה על הצעתו לאפשר שירות רפואה פרטי בבתי החולים הציבוריים, תמורת הפעלת שעון נוכחות לרופאים.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully