וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין: "מודאג מספטמבר, האזור עלול להידרדר"

איילה חננאל

11.5.2011 / 19:40

במהלך כינוס באונ' ת"א התייחס ראש השב"כ היוצא לאפשרות שבספטמבר תכיר הקהילה הבינ"ל במדינה פלסטינית. "הדבר יכול להניע תהליכים שעשויים להידרדר, אם לא תהיה התפתחות במישור המדיני"

טל אנגלנדר

(צלם: טל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

ראש השב"כ היוצא, יובל דיסקין, נשא היום דברים (רביעי) בכינוס העסקי-אקדמי של אוניברסיטת תל-אביב. דיסקין נשאל על חוסר ההתפתחות במישור המדיני בשלוש השנים האחרונות, ואמר "אינני רוצה ליצור כותרות שיתפרשו לא נכון, מאחר ואני עדיין בתפקיד, ולא ממקומי לבקר את הדרג המדיני". דיסקין התייחס גם לאפשרות שהקהילה הבינלאומית תכיר במדינה פלסטינית בספטמבר הקרוב, ואמר כי "אני לא בטוח שזה אכן יהיה בהכרח ה-1 באוקטובר, אבל באופן אישי אני מאוד מודאג מאירועי חודש ספטמבר הקרב. הדבר יכול להניע תהליכים שעשויים להידרדר, אם לא תהיה התפתחות כזו או אחרת במישור המדיני".

דיסקין דיבר על התמורות בשני העשורים האחרונים במזרח התיכון ובשב"כ. בנוגע להסכם הפיוס בין פתח לחמאס, אמר דיסקין כי "היכולת לקיים פיוס אמיתי שואפת לאפס. אפשר לייצר 'דימוי של', וטקסי חתימה, ויכול להיות שיש לזה תרומה לפלסטינים, כך שיגיעו לספטמבר עם חזות מאוחדת. אבל יש פתגם ישן שאומר: 'דם לא הופך למים', ויש הרבה דם – לא רק בינינו, אלא גם ביניהם. הפיוס ייבחן על ציר הזמן".

בנוסף, התייחס דיסקין לאירועים האחרונים במזרח התיכון, בהם המהומות במצרים ובסוריה. דיסקין אמר כי "מתחוללים תהליכים דרמטיים ביותר, אבל הם עדיין מצויים בתחילת דרכם. קשה מאוד לדעת לאן ילכו, גם בטוניסיה וגם במצרים קשה להעריך מה יקרה בבחירות. גם לגבי סוריה, אני רק יכול להעריך שזה יהיה עקוב מדם. קשה להחזיר את השד שיצא שם לבקבוק, וגם אם יוחזר, לדעתי הוא יתפרץ שוב". דיסקין אף ציין כי "לא בטוח שהתהליכים האלה פסחו או יפסחו על מדינת ישראל".

"יותר גרוע מטרור של פלסטינים"

דיסקין התייחס גם לטרור היהודי נוכח אירועי "תג מחיר" שאירעו בשנה החולפת. "בעיניי, כאזרח ישראלי, טרור יהודי הוא יותר גרוע מטרור של פלסטינים. זאת משום שכאן מדובר ביהודי הלוקח את החוק לידיו, למרות שיש לו צבא חזק ומשטרה חזקה, ורוצה ופוגע בערבים. בעיניי, זה דבר מאוד חמור".

עוד התייחס דיסקין לאפשרות של הסכם שלום בינינו לבין הפלסטינים, ואמר כי "יש פלסטינים רבים, בראשם בכירי הפתח, שרוצים שלום, אך לא בהכרח מדובר באותו שלום שאנחנו רוצים. הבעיה היא, כרגע, שהרשות, קרי אבו מאזן והפת"ח, מייצגת רק את עצמה ובטח לא את החמאס, שלא שינה את תפיסותיו המדיניות והאידיאולוגיות, לא מוכן להסכם שלום ובמקרה הטוב יסכים ל'הודנה', וגם זאת רק בשביל לנצל אותה לבניית הכוח ש לעצמם. אבל ההתרשמות שלי, היא שאבו מאזן מעוניין בהסכם שלום".

ראש השב"כ היוצא התייחס לחיסולו של אוסמה בן לאדן, וליכולת הרשות הפלסטינית לסכל פיגועים. דיסקין אמר כי "לא היתה תקופה בה הרשות פעלה בכזו אפקטיביות, וזה ייאמר לזכותם. עם זאת, לא כדאי שננוח על זרי הדפנה", ואת אותה המלצה נתן דיסקין גם לאמריקאים בנוגע לחיסול מנהיג ארגון אל-קאעדה: "אוסמה הוא הסמל, אך הארגונים עדיין קיימים וסביר להניח שלא יסתיימו הניסיונות להוציא פיגועים כנגד ארצות הברית ובנות בריתה".

לפניות לכתבת: plilimm@walla.com

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully