וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "עזה? האיום העיקרי מגיע מאירן"

רמי שני

11.5.2011 / 18:56

100 מחבלים פלסטינים נורו למוות בשנה החולפת, לאחר שניסו לחצות את גדר המערכת בגבול הרצועה. עם זאת, גורם ביטחוני אומר כי ברמת האיום הכללי אירן נמצאת במקום הראשון

משנת 2010 עד עתה נהרגו קרוב ל-100 מחבלים פלסטינים, שניסו לחצות את גדר המערכת בגבול עם רצועת עזה. כך אמר היום (רביעי) גורם במערכת הביטחון, שהצביע על כמות הניסיונות להוציא אל הפועל פיגועים בתוך שטחי ישראל. בפרק הזמן שאליו התייחס הגורם נפצעו 60 מחבלים.

הגורם הביטחוני הצהיר כי ישראל מדברת עם שלטון חמאס ברצועה בשפת התותחים: כל ירי נענה בפגיעה כפולה. בארגון שהוציא לפועל את הירי ובגורמים המזוהים עם חמאס או במתקניו שלו עצמו. הגורם הביטחוני ציין כי האיום מרצועת עזה נתפס כרביעי בדירוג האיום הכללי במעטפות הקרובות והרחוקות. לדבריו, אירן נמצאת במקום הראשון ואחריה סוריה ולבנון כמקשה אחת ושלישי בדירוג: איום הטרור מאזור יהודה ושומרון. הגורם העריך כי הזעזועים בעולם הערבי יימשכו וכי צפויה נפילת משטרו של אסד בסוריה. כמו כן ייתכן שגם המשטר הנוכחי באירן אינו יציב.

בהערכה של הגדרת האיום, הצביע הגורם הביטחוני על שלושה מרכיבים הנלקחים בחשבון כדי לבחון את סבירות הקיום שלו: עוצמת הנשק, סבירות המימוש והמענה המבצעי שיש בידי ישראל. בהמשך לדבריו אלו, ציין הגורם הביטחוני את מערכות ההתרעה והיכולות החדשות שישראל מפעילה, המאפשרות לדבריו פגיעה ברקטות בזמן מעופן או היכולות להתריע על ירי של פצצות מרגמה כדי לאפשר לאנשים הנמצאים בגזרת מטרות לתפוס מחסה. בהתייחסו להסתננות מכיוון מצרים אמר הגורם הביטחוני כי חלה ירידה משמעותית במספרם וכי הוא מקווה שעד תום 2013, תסתיים הקמת מכשול הגדר לאורך גבול מצרים. עד עתה, הוקמו 20 קילומטרים ותוך חצי שנה תסתיים הקמתם של 100 קילומטרים מהגדר.

ההערכה במערכת הביטחון היא, כי חרף התגברות היכולות בידי האויב, חל שינוי בקרב הארגונים השונים, באשר לתפיסת האיום על ישראל והפעילות המבצעית עברה ממצב של כיבוש והשמדה להגדרות של התשה, שבירה ויצירת דה-לגיטימציה. הגורם הביטחוני העריך, כי הארגונים השונים, שואפים עתה להציג יכולות מבצעיות של נשק לפגיעה בעורף הישראלי במטרה ליצור פחד ואיומים. הגורם הביע דעה לפיה היה צורך להמשיך את מלחמת לבנון עד פירוק חיזבאללה . מבצע "עופרת יצוקה", החזיר לדברי הגורם את יכולת ההרתעה של ישראל באופן משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully