וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הזיהום: חברות התעופה דורשות פיצוי

זוהר בלומנקרנץ

11.5.2011 / 18:20

בעקבות משבר אספקת הדלק הסילוני והשלכותיו הכלכליות, הביעו מנהלי חברות התעופה הפועלות בנתב"ג דרישה לקבלת עשרות מיליוני שקלים, כפיצוי בגין הנזק הכספי שנגרם להן

מנהלי חברות תעופה הפועלות בנתב"ג, נפגשו היום (רביעי) בשעה 17.00 עם ראשי רשות שדות התעופה כדי לדון במשבר אספקת הדלק הסילוני והשלכותיו הכלכליות עליהן. ל-TheMarker נודע, כי בפגישה עם יו"ר מועצת המנהלים של רש"ת עובדיה עלי ומנכ"ל רש"ת קובי מור, יעלו המנהלים, בין השאר, דרישה לקבלת פיצויים מהמדינה בגין הנזק הכספי אשר נגרם להן עקב האירוע החמור.

לדברי מנהלים אשר ביקשו שלא להיחשף, מדובר בנזק של מיליוני שקלים לכל אחת מחברות התעופה. נזקים אלה הם כתוצאה מאילוצן לבטל טיסות; לרכוש דלק בחו"ל; לשלם על אגרות נחיתה ביעדי ביניים; לאכסן נוסעים אשר טיסתם בוטלה או עוכבה בבתי מלון ולהעסיק צוותי אוויר כפולים.

בתוך כך נודע ל-TheMarker כי הארגון הבינלאומי של חברות תעופה סדירות - יט"א - עומד להוציא המלצה לכל חברות התעופה הפועלות בישראל להצטייד מראש בדלק שיספיק להן לטיסה הלוך ושוב, ולא יסמכו על התדלוק בנתב"ג. מעבדה ניידת של חיל האוויר המשיכה היום לבדוק את הדלק לכל מטוס אשר תודלק והמריא מנתב"ג. בשלב זה, לא דווח על עצירתן של טיסות בגלל דלק מזוהם אשר התגלה בתידלוק, לאחר ששלוש טיסות קורקעו קודם לכן, אתמול (ג') בשל כך בנתב"ג.

עד היום בשעה 5.00 בבוקר, המריאו כ-100 טיסות מנתב"ג לחו"ל. על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) עד כה נעשה שימוש בכ-2 מיליון ליטר דלק אשר היה חשוד כמזוהם ולמעשה מדובר כמעט בכל הכמות שהיתה בצנרת והיתה בעייתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully