וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה: העלו את התעריפים להסעות תלמידים ב-30%

11.5.2011 / 19:00

ארבעה חודשים לפני תחילת שנת הלימודים תשע"ב, מאיים ארגון חברות ההסעה להשבית את ההסעות למוסדות החינוך, אם תעריפי הגבייה לא יועלו באופן משמעותי. "הגיעו מים עד נפש"

קום והתהלך בארץ: ארגון חברות ההסעה מאיים להשבית בשנת הלימודים הבאה את ההסעות למוסדות החינוך, אם תעריפי הגבייה לא יועלו בשיעור של 30% לפחות. מהלך של השבתה עלול לפגוע בכ-מיליון ו-200 אלף תלמידים, אשר עושים שימוש בהסעות מדי יום. הנהגת ההורים הארצית כבר איימה מצדה להשבית את פעילויות החוץ של בתי הספר, במקרה של העלאת מחירי ההסעות. ארגון חברות ההסעה תובע לעדכן מיד את תעריפי ההסעות של התלמידים ושל עובדי ההוראה ודורש להתאים את המחירים להתייקרות מחירי הדלק ומחירים אחרים ולהעלותם כאמור בשיעור של כ-30%.

יו"ר ארגון חברות ההסעה שמריהו ארביסמן, אמר כי "מזה תשע שנים דורכים מחירי ההסעה במקום ומאז שנת 2002 הקפיאו משרד החינוך והרשויות המקומיות את מחירי ההסעה של התלמידים, ללא כל התחשבות במתרחש בלוחות המחירים. ארביסמן הוסיף כי העוול שנעשה לחברות ההסעה זועק לשמים. לדבריו, "מדובר בהתייקרויות שבמשך הזמן האמירו לרמות של 400% וכי אין להבין כיצד משרד החינוך והרשויות המקומיות אטומות כל כך למצבם של המסיעים".

טענות הארגון יידונו

יו"ר איגוד מנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות, אבי קמינסקי, מזדהה לחלוטין עם עמדת הארגון מזדהה לחלוטין עם עמדת המסיעים ואומר כי "מבחינת הנושאים בעול ההתייקרות, אין ספק כי הגיעו מים עד נפש". לקראת שנת הלימודים הקרובה צפויים להתחדש מכרזי ההסעות ברשויות רבות ולטענת קמינסקי טענות הארגון יידונו בכובד ראש מול הרשויות, משרד החינוך ומשרד האוצר.

הנהגת ההורים הארצית גם כן מזדהה עם דרישתם של חברות ההסעות, אך יחד עם זאת לא תסכים שאת התוספת הנדרשת ישלמו ההורים. יו"ר ההנהגה אתי בנימין טוענת כי "מדי יום יש מאות מקרים של תלמידים מושפלים שמורדים מהאוטובוסים ושאינם יוצאים לטיולי בתי הספר בשל הקושי הכלכלי של הוריהם הקורעים תחת נטל התשלומים הנדרשים ועוד אלפי ילדים המגיעים מדי יום לבתי הספר ללא ארוחת בוקר בשל מצבם הכלכלי הקשה של הוריהם. לא ניתן יד לתשלומים נוספים או העלאת התשלומים עבור הטיולים על גבם של ההורים והתלמידים מיעוטי היכולת. במידה ותוספת זו תידרש מההורים אנו נאלץ להשבית את כל פעילויות החוץ של בתי הספר".

משרד החינוך מממן בין 50%-75% מעלות ההסעות במועצות האזוריות וברשויות המקומיות ואילו ברשויות או ביישובים שהוגדרו על ידי הממשלה כ"אזורים בעלי עדיפות לאומית", מגיע המימון לשיעור של 90%. משרד החינוך מסר בתגובה כי לא התקבלה שום פנייה מצד ארגון חברות ההסעה ולפיכך אין ביכולתו להגיב לדברים.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully