וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים שהשתתפו בטקס הפיוס הפלסטיני תחת מתקפה

11.5.2011 / 14:56

חברי הכנסת שהשתתפו בטקס החתימה על הסכם הפיוס הפלסטיני בקהיר זכו להתקפה חריפה מצד הח"כים של ישראל ביתנו. ח"כ רותם: "אגיש תלונה נגדם לוועדת האתיקה"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

מליאת הכנסת דנה בצהריים (רביעי) בהשתתפות חברי כנסת ערבים בטקס החתימה על הסכם הפיוס בין פת"ח לחמאס בשבוע שעבר בקהיר, בירת מצרים. בטקס לקחו חלק מוחמד ברכה (חד"ש) וחברי הכנסת טלב א-סנע ואחד טיבי (רע"מ-תע"ל). את הדיון פתח יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) שאמר כי "הגוף האנטישמי הזה שנקרא החמאס, שהוכרז כגוף טרוריסטי, מתאחד ויוצר הסכם פיוס עם אבו מאזן מכחיש השואה. באים חברי כנסת מישראל לחגוג יחד אתם, ואני שואל את עצמי מה חשבו לעצמם אותם חברי כנסת. האם הם זכרו שהם נבחרים לכנסת ישראל?".

לדבריו של רותם התפרץ ח"כ א-סנע וקרא לעברו: "מה מפריע לך שיש פיוס פלסטיני?". בתגובה, אמר רותם: "אני לא מתכוון לענות לשונאי ישראל. הם לא מעניינים אותי. אני רק מבקש מהח"כים לזכור שחמאס חטף חייל ישראלי. חבל שיו"ר הכנסת לא כאן, הוא נותן את מקומו לסגן יו"ר הכנסת (אחמד טיבי – פ"ו) שנוסע לחגיגות של איחוד חמאס עם הפתח. האם נסיעה של חבר כנסת, סגן יו"ר הכנסת ויו"ר הוועדה לשילוב ערביי ישראל זו פעילות תוך נאמנות למדינת ישראל? לא לחינם הלך הזרזיר אצל החזיר". רותם הוסיף כי בכוונתו להגיש נגד חברי הכנסת שהשתתפו בטקס תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת.

לאחר מכן, דיברה חברתו למפלגה, ח"כ פאינה קירשנבאום, וקראה לחברי הכנסת הערבים: "אם אינכם רואים עצמכם כחלק מהפרלמנט, הדלת פתוחה ואתם מוזמנים להמשיך בפעילותכם המבורכת למען חמאס בפרלמנט הפלסטיני". במהלך הדיון, א-סנע התפרץ גם לדבריה ואמר: "ישראל ביתנו זה האויב הגדול של הדמוקרטיה. המעמד של ישראל בעולם זה בזכותכם". בתגובה לדבריו, אמר ח"כ ניסים זאב (ש"ס): "הוא חושב שהוא בכפר בדואי עכשיו".

טיבי: "אתם חלשים ומפוחדים"

ח"כ טיבי חשף בדיון כי בזמן דיוני אנאפוליס בזמן ממשלת אולמרט, אנשי ממשל אמריקאי לקחו נציגים של הרשות הפלסטינית למרתף והודיעו להם: "הסכם קבע לא יהיה כל עוד הגדה המערבית ועזה לא יהיו מאוחדות". טיבי המשיך ואמר לחברי הכנסת: "אתם כאלה חלשים שפוחדים מפגישה? הדיקטטורות נופלות, והמשטר הדיקטטורי ביותר זה הכיבוש. גם גורלכם יהיה כגורל כל משטר דיקטטורי. רק אנשים שאין להם ביטחון עצמי נבהלים מקבלת פנים בקהיר כחלק מהזהות שלנו".

טיבי המשיך ואמר "מה זה עניין שלכם בכלל אם הם מתאחדים או לא. אבו מאזן מתערב בנוכחות מפלגה פאשיסטית בתוך הממשלה הזו? הוא קובע מי יהיה סגן ראש הממשלה ומי יהיה יו"ר ועדת חוקה? הליכוד מכיר בעם הפלסטיני?". בתגובה קרא אליו ח"כ שלמה מולה (קדימה), הנחשב ליוני בעמדותיו: "אתה צודק, רק שלליכוד אין נשק, זה ההבדל".

לאחר שטיבי סיים לדבר, החלו חילופי דברים קשים בין חברי הכנסת רותם וברכה. בעקבות דברי טיבי, קרא רותם לעברו: "אז תלכו לעזה, להיות בפרלמנט שם". ברכה קרא לעבר רותם בחזרה: "אתה, תלך לעזאזל". רותם: "אני אלך לעזאזל, ואתה תלך לעזה". ברכה: "חוצפן". אז פנה ברכה ליו"ר הישיבה, ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), וביקש ממנו להוציא את רותם מהמליאה. ח"כ טיבי הצטרף לקריאה ואמר לוקנין: "הוא אמר לי 'תלך לעזה'. כל זב ומצורע אומר מה שהוא רוצה, ואתה לא עושה כלום". בתגובה, אמר רותם לטיבי: "אתה מסובב סכינים בגב".

לאחר מכן עלתה לבמה חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) וחזרה על העמדה לפיה הפיוס הפלסטיני אינו עומד בקנה אחד עם האינטרס הישראלי, ולכן ירושלים התנגדה להסכם. "עמים רבים נלחמו ואיבדו רבים מבניהם תוך שימוש במלחמות ומאבקי כוח כדי להגיע לאחדות", אמרה זועבי, "אז כיצד תוכלו לומר שהחתירה לאחדות הפלסטינית שונה? זה שהדבר מנוגד לאינטרסים של ישראל אינו מספיק להגדירו כאקט טרוריסטי. תזכרו כי אחדותו של העם הפלסטיני צריכים להיקבע על ידי האינטרסים של אותו העם ולא של הכובש אותו".

המשנה לראש הממשלה סילבן שלום, השיב בשם הממשלה כי "רבים תקפו את ראש הממשלה על תגובתו המהירה. העולם כולו אוהב פיוס. מי מאיתנו לא אוהב פיוס? אבל מה לעשות שממשלה כזאת, חלק מרכזי ממנה קורא להשמדת ישראל. מה חושבים, שאנחנו מטומטמים? מה רוצים שיקרה – שהעולם לא ידבר עם חמאס וממשלת ישראל תדבר? את זה אני לא מצליח להבין. ההסכם נובע משיקולים פוליטיים אישיים ואינטרסנטיים".

עוד אמר השר שלום כי "החמאס נבהל מהרעיון שבספטמבר הפתח יביא את ההכרה במדינה פלסטינית. הוא חייב שבהיסטוריה יהיה כתוב שגם הוא היה שותף. אבו מאזן, האינטרס שלו, שאם יש את ההכרה בספטמבר זה יהיה רשום על שם סלאם פיאד. הוא רצה שזה יהיה על שמו. לכן הפיוס נובע משיקולים לא ענייניים. אבו מאזן חושש שיגידו עליו שהוא משת"פ אמריקאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully