וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: להשוות תנאי יתומי פיגועים לאלמנות

11.5.2011 / 13:11

ח"כ זבולון אורלב יעלה הצעת חוק הקוראת להשוות תנאיהם של יתומים ששני הוריהם נהרגו לתנאי אלמנות צה"ל. "יתומים משני הורים שנהרגו בפיגוע אינם מפסיקים להיות יתומים בגיל מסוים"

תנאיהם של יתומים שאיבדו את שני הוריהם בעקבות פיגוע יושוו לתנאים שמקבלות אלמנות צה"ל – כך קובעת הצעת חוק של ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) שתונח ביום שני במזכירות הכנסת. ההצעה קובעת כי גובה הקצבה יהיה כשל אלמנת צה"ל ולא תהיה מגבלת גיל לקבלת הקצבה. בנוסף, ייהנו היתומים מכל ההטבות להן זכאיות אלמנות צה"ל.

נכון להיום, איבדו 71 ילדים את שני הוריהם בפיגועים. לדברי אורלב, "הצעת החוק אמורה לתקן את העוול שנגרם להם, שלא די בכך שאיבדו את שני הוריהם, הם גם לא זכאים לתנאים להם המשפחה היתה זוכה במידה שאחד מההורים היה נשאר בחיים".

"יתומים משני הורים שנהרגו בפעילות טרור אינם מפסיקים להיות יתומים בגיל מסוים, זו יתמות לכל החיים", אמר אורלב. "יתומים אלה הפכו להיות בגיל צעיר בעל כורחם אבא ואימא לאחיהם ולעצמם. הפסקת הגמלה ליתומים אלה בגיל מסוים, בשונה מאלמנה או מהורים המקבלים את הגמלה לאורך כל חייהם, אינה צודקת ואינה הוגנת. כך גם יש להשוות את גובה הגמלה של יתומים אלה לגמלה של אלמנה. אין זה מוסרי שהמדינה תחסוך ותרוויח את הגמלה שהיו צריכים לשלם לאחד ההורים לאורך כל חייו אם לא היו נהרגים שני ההורים", טען.

לפניות לכתב:
pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully